۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
استقراض بدون محدودیت دولت منجر به فروپاشی اقتصادی آمریکا خواهد شد
وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد

استقراض بدون محدودیت دولت منجر به فروپاشی اقتصادی آمریکا خواهد شد

وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی در برابر اعضای کنگره نسبت به امکان فروپاشی اقتصادی در این کشور هشدار داد.

به گزارش بازار، وزیر خزانه داری آمریکا طی سخنانی در برابر اعضای کنگره نسبت به امکان فروپاشی اقتصادی در این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، «ژانت یلن» در جلسه شهادت خود در برابر اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از آنچه وی، استقراض دائم و پیوسته دولت از خزانه فدرال این کشور خواند انتقاد کرده و خواستار قرار دادن سقف برای مبالغ استقراضی توسط دولت از خزانه شد.

وی در ادامه سخنان خود، میزان استقراض دولت آمریکا از خزانه داری این کشور از زمان شیوع کرونا تا به امروز را ۳۱۴.۴ تریلیون دلار اعلام کرده که به گفته وی، این موضوع می تواند منجر به فروپاشی اقتصادی ایالات متحده شود.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: من به تمامی اعضای کنگره هشدار می دهم تا چاره ای برای سقف استقراض اندیشیده و آن را بدون هیچ گونه پیش شرط و تامل به اجرا در آورند.

وی همچنین در واکنش به پیشنهاد اعضای مجلس نمایندگان که خواستار پوشش بدهی های دولت با استفاده از اولویت بندی و استفاده از دارایی های نقدی شدند، گفت که هر راهکاری پیش از قرار دادن سقف برای استقراض دولت از خزانه بی فایده خواهد بود.

یلن با بیان اینکه وضع موجود از سال ۱۷۸۹ به این سو بی سابقه بوده، خواستار متعهد کردن دولت به بازپرداخت بدهی های خود در زمان مقرر شده و تاکید کرد: اگر این کار را نکنیم و فکر کنیم راه فراری برای آن وجود دارد که از هرج و مرج اقتصادی جلوگیری می کند، خودمان را مسخره کرده ایم؛ زیرا عدم پرداخت صورت حساب های دولت باعث فروپاشی اقتصادی و مالی خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha