شرکت متا یک شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می‌کند

شرکت متا یک شبکه اجتماعی جدید راه اندازی می‌کند

شرکت متا Meta، از کار بر روی یک شبکه اجتماعی جدید خبر داد که ظاهرا رقیبی بالقوه برای توییتر است.

به گزارش بازار، شرکت متا Meta، شرکت مالک شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام روز جمعه از کار بر روی یک شبکه اجتماعی جدید خبر داد که ظاهرا رقیبی بالقوه برای توییتر است.

شرکت متا در پیامی به خبرگزاری فرانسه، با تایید خبر فاش شده در پایگاه اینترنتی پلتفورمر Platformer گفت: ما در فکر یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و مستقل هستیم که امکان به اشتراک گذاری پیام‌های مکتوب به صورت بی درنگ (REAL-TIME) را فراهم کند.

به گفته متا، اپلیکیشن جدید به گونه‌ای طراحی خواهد شد که با شبکه‌های اجتماعی مشابه مانند "ماستودون Mastodon" همراه و قابل اجرا باشد. بعد از آنکه ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی شبکه اجتماعی توییتر را در اکتبر گذشته خریداری کرد، شبکه ماستودون به شدت محبوب شد.

ماستودون یک نرم افزار متن باز و آزاد است که از طریق سرورهای غیرمتمرکز، بدون مدیریت مرکزی یا اختیار تصمیم گیری عمل می‌کند.

خبر تصمیم شرکت متا به طراحی یک شبکه اجتماعی جدید در حالی اعلام می‌شود که از زمان مالکیت ایلان ماسک بر توییتر و اخراج شدن بیش از نیمی از کارکنان این شرکت، این شبکه اجتماعی در حال از دست دادن شتاب خود است.

از میان تصمیم‌های سهامدار اصلی تسلا و اسپیس ایکس (ایلان ماسک)، بازگشت شخصیت‌های جنجالی به توییتر که قبلا به خاطر اظهارات توهین آمیز از حضور در این شبکه منع شده بودند، نگرانی تبلیغ کنندگان این پلتفرم را به همراه داشت و این افراد پس از این تصمیم ماسک گفته اند می‌خواهند از توییتر فاصله بگیرند. از سوی دیگر این شبکه اجتماعی به طور مرتب دچار مشکلات فنی می‌شود.

تصمیم شرکت متا درمورد قابلیت اجرا شدن برنامه جدید در پلتفرم‌های گوناگون، کاملا متمایز از رویکرد توییتر در این مورد است: ایلان ماسک در ماه دسامبر به طور ناگهانی حساب‌های تعداد زیادی از کاربران را که با دیگر شبکه‌های اجتماعی همانند فیس بوک، اینستاگرام یا ماستودون ارتباط داشتند را مسدود کرد.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha