۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
ارزآوری ایران با تعمیرات و کشتی سازی برای کشورهای همجوار کاسپین
عضو هیئت مدیره شرکت کشتی سازی صدرا اعلام کرد؛

ارزآوری ایران با تعمیرات و کشتی سازی برای کشورهای همجوار کاسپین

بهشهر- زارعی، عضوی هیئت مدیره شرکت کشتی سازی صدرا با اشاره به غفلت از شناورسازی در داخل گفت: ایران می تواند با ساخت شناور برای کشورهای مختلف ارزآوری کند.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ساخت دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی چندمنظوره در این شرکت، نقش آفرینی در تجارت و کریدور شمال - جنوب برای انتقال کالاها و انرژی به چین و اروپا را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: کریدورهای شمال - جنوب در حال تکمیل است.

وی با اظهار این که اتصال مسیر ریلی رشت - منطقه آزاد کاسپین و تکمیل اسکله رو - رو می تواند بخشی از نیازها و اهداف کریدور شمال - جنوب را تکمیل کند، بهره گیری از ظرفیت بنادر را از دیگر طرح ها برشمرد و گفت: بنادر امیرآباد نیز دارای ظرفیت های خوبی است و می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و درآمدهای ارزی را فراهم کند.

وی بر ضرورت ساخت کشتی های جدید برای توسعه ناوگان در دریای کاسپین تاکید کرد و گفت: تعداد کشتی های ایران در برابر آذربایجان و روسیه ناچیز است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

زارعی به بازار درآمدزای شناورسازی اشاره کرد و گفت: ایران می تواند با ساخت شناور و نفتکش برای کشورهایی نظیر ترکمنستان و قزاقستان ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند و باید نسبت به تکمیل کریدور شمال - جنوب اقدام کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت کشتی سازی صدرا یادآور شد: در حال حاضر به دلیل غفلت از ساخت کشتی و شناور، نیاز کشورهای سواحل کاسپین برای تعمیر و ساخت کشتی توسط کشورهای دیگر تامین می شود.

وی با اظهار این که در سال های اخیر بخشی از نیازها و سفارش های ساخت کشتی به شرکت صدرا سپرده شده است، گفت: ساخت دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در مازندران برای هزار نفر شغل ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha