۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
بازرگانی بین‌الملل با حضور بانوان جلو می‌رود| ضرورت توسعه در تجارت خارجی
رئیس انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین:

بازرگانی بین‌الملل با حضور بانوان جلو می‌رود| ضرورت توسعه در تجارت خارجی

قزوین- منفرد، رئیس انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: امروز بازرگانی بین‌الملل با حضور بانوان جلو می‌رود و اتاق بازرگانی قزوین به به بانوان و جوانان میدان داده است.

محبوبه منفرد در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ سال است که در حوزه صنعت و بازرگانی حضور دارم، گفت: قسمتی از موضوعاتی که این مدت می‌شنوم، برای بنده به عنوان یک صنعتگر و فعال اقتصادی آزار دهنده است.

وی با اشاره به سابقه همکاری و مراودات چند ساله خود با اتاق بازرگانی اضافه کرد: یک‌روزی می‌گفتند که اتاق بازرگانی قزوین جایی به جوانان و بانوان برای فعالیت نمی‌دهد و فقط برخی همکاران ما برای اینکه کارهای خودشان را جلو ببرند، وارد این اتاق می‌شوند اما ریاست اتاق بازرگانی قزوین در دوره پنجم این فضا را تغییر داد و همه فعالان اقتصادی را در قالب کمیسیون‌های مختلف دور هم جمع کرد و به آن‌ها میدان داد.

عضو اتاق دیپلماسی اقتصادی ایران با بیان اینکه با حمایت رئیس اتاق انجمن صنایع دستی را در اتاق بازرگانی راه‌اندازی کردیم، گفت: با حمایت اتاق بازرگانی فرودین ۱۴۰۱ نمایشگاه صنایع دستی در مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفوی و در کنار عمارت چهلستون برپا کردیم که شاهد فروش بسیاربالای صنایع دستی در این نمایشگاه بودیم.

منفرد با بیان اینکه صادرات صنایع دستی استان قزوین به کشور چین با حمایت رئیس اتاق بازرگانی انجام شد، تصریح کرد: با وجود اینکه معاونت صنایع دستی دستی پولی نداشت که بخواهد هزینه کند و وزیر میراث فرهنگی را پای کار بیاورد، مدیریت اتاق بازرگانی پشتوان ما بود و این کارها را انجام داد.

وی با اشاره به هجمه و فشارهای برخی رقبا به ریاست اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مدیریت اتاق بازرگانی در دوره پنجم کاهش هوشمندانه هزینه‌های اتاق بازرگانی و افزایش فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی صادرکنندگان صنایع دستی کشور با انتقاد از عدم همراهی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین برای حل مشکلات صادرکننده‌ها گفت: در زمانی که مشکلی با کشور اوکراین پیدا کرده بودم و داشتم تمام زندگی خود را از دست می‌دادم، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان جواب تلفن بنده را نمی‌داد. سؤال من این است که ایشان چطور رئیس اتحادیه‌ای است که جواب اعضای اتحادیه که حق عضویت پرداخت می‌کنند را نمی‌دهد؟

منفرد تصریح کرد: در همین زمان به رئیس اتاق بازرگانی قزوین زنگ زدم و ایشان شخصی را در امارات معرفی کردند که مشکل مرا حل کرد. رئیس اتاق بازرگانی که با وجود مشغله کاری بالا وقتی ۲۰ بار زنگ می‌زنی، هر ۲۰ بار جوابت را می‌دهد.

عضو ائتلاف اتحاد پیشرو در ششمین انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه در ایام انتخاب خیلی بی‌سروصداتر از رقیبان خود بودیم، گفت: همیشه اعتقاد داشتم که کیفیت محصول ما را تبلیغ می‌کند و امروز هم از اصحاب رسانه انتظار داریم که عملکردها را بررسی کنند تا چشم برخی افراد به حقایق این حوزه باز شود.

منفرد افزود: وقتی می‌خواستیم بنر تبلیغاتی بزنیم، شاهد این بودیم که رقبای ما به پیمانکار تبلیغات محیطی گفتند که به خانم منفرد اجازه ندهید که بنر تبلیغاتی خود را نصب کند.

وی با ذکر اینکه این روزها افرادی علیه ریاست اتاق بازرگانی هجمه درست می‌کنند که پول، رانت و قدرت دارند، ادامه داد: از آن آقایان آقای محترمی که این کارها را انجام می‌دهند، سؤال می‌کنم که حرفه‌ای‌گری‌ها کجا رفته است؟

منفرد درباره علت پیوستن خود به ائتلاف اتحاد پیشرو گفت: موضع من به عنوان یک فعال اقتصادی روشن است؛ من در گروهی قرار می‌گیرم که از لحاظ اخلاقی، حرفه‌ای‌گری و عمل به مسئولیت اجتماعی سرآمد باشد.

وی با اشاره به انتقادات برخی رقبا درباره کمک‌های اتاق بازرگانی به اقشار محروم تصریح کرد: به عنوان یک بازرگان و تیم اقتصادی وظیفه داریم به افراد کم‌درآمد و اقشار اجتماعی در بحران‌ها کمک کنیم. بعضی افراد چطور می‌توانند ما را مؤاخذه کنند که چرا در زمان بحران کرونا به همنوعان خود کمک کردیم؟

رئیس انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه از برخی بی‌اخلاقی‌ها در جریان انتخابات واقعاً ناراحتم، یادآور شد: از برخورد برخی دوستانی که همکار ما هستنند، ناراحت شدم و باید به آنها گوشزد کنم که نباید برای به دست آوردن یک مقام نباید همدیگر را تخریب کنیم.

وی با ذکر اینکه باور نمی‌کردم که در مورد اتاق بازرگانی با این رزومه کاری این‌قدر قضاوت نامنصفانه‌ای صورت بگیرد، اضافه کرد: اگر امروز حضور یک بانو را در انتخابات اتاق بازرگانی قزوین می‌بینید، به دلیل گسترده دید رئیس اتاق بازرگانی است. امروز بازرگانی بین‌الملل با حضور بانوان جلو می‌رود و اتاق بازرگانی قزوین به به بانوان و جوانان میدان داده و از رسانه ها انتظار داریم که این اطلاعات را به درستی و به دور از احساسات و با منطق به فعالان اقتصادی انتقال دهند.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha