۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
پرداخت بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن در سال‌جاری

پرداخت بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن در سال‌جاری

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از پرداخت بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در سال ۱۴۰۱ گفت: بانک مسکن سال تسهیلاتی خوبی را سپری کرد؛ علاوه بر اینکه این بانک در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن به عنوان ابرپروژه ملی در شبکه بانکی کشور پیشتاز است، توانست در سایر حوزه‌ها نیز عملکرد تسهیلاتی خوبی از خود به نمایش گذارد.

وی افزود: بانک مسکن در سالی که گذشته عمده تسهیلات را در حوزه تخصصی خود یعنی مسکن پرداخت کرد که بیش از ۹۰ درصد کل تسهیلات این بانک را شامل می‌شود. بانک در یازده ماهه سال جاری به طور کلی بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که رکورد قابل توجهی را در امر تسهیلات‌دهی نشان می‌دهد.

فاضلیان افزود: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان در حوزه ساخت مسکن پرداخت کرده است. همچنین بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۶۶ هزار و ۱۹۷ پرونده تسهیلاتی در بخش خرید مسکن از سوی این بانک پرداخت شده است.

معاون امور اعتباری بانک مسکن همچنین از اعطای ۷ هزار و ۷۹۹ فقره تسهیلات بخش ودیعه مسکن توسط این بانک در سال ۱۴۰۱ خبر داد که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بانک مسکن سعی کرده بخش مسکن که بخش تخصصی خود است را به خوبی با اعطای تسهیلات مناسب تحت پوشش قرار دهد، اظهار کرد: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات خود در سال جاری را به بخش مسکن اختصاص داده و با توجه به تخصصی و توسعه‌ای بودن این بانک، هر چقدر میزان تسهیلات تکلیفی آن با تخصص و کارویژه آن هماهنگ باشد با تمرکز بر روی این حوزه بهتر می‌تواند به مردم خدمات‌رسانی کند.

فاضلیان افزود: این بانک در بخش‌های غیر مسکن نیز به تکالیف خود به خوبی در سالی که گذشت عمل کرده و به طور مثال در بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۱۹ هزارو ۳۹۱ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲ هزارو ۶۷۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha