۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
افزایش ۳۰میلیون تنی ذخیره معدنی در مس لار زاهدان
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزایش ۳۰میلیون تنی ذخیره معدنی در مس لار زاهدان

زاهدان-کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: با اکتشافاتی که در معدن مس لار زاهدان در حال انجام است ذخیره این معدن به ۳۰میلیون تن خواهد رسید.

محمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با اکتشافاتی که در معدن مس لار در حال انجام است ذخیره این محدوده معدنی از ۲میلیون به ۳۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: برای بهره برداری از این معدن و همچنین ایجاد صنایع معدنی ۱۵۰میلیارد تومان هزینه شده است.

کرمی با بیان اینکه، زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده، افزود: با اینکه منابع مس در زمین محدود است اما تهدیدی برای اتمام آن وجود ندارد، چراکه مس مصرفی به‌صورت قراضه پس از اتمام عمر کاری به چرخه مصرف باز بر می گردد.

وی تصریح کرد: واحدهای پایین‌دست صنعت مس اعم از تولید مفتول، سیم و کابل، آلیاژ و... که نوعی صنایع تبدیلی محسوب می‌شوند با بهره برداری از معادن مس شکل می گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: معادن استان سهم مردم همین منطقه است بنابراین باید از خام‌فروشی جلوگیری کرد و برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

کرمی با اشاره به نقش تعاونی‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال، افزود: تعاونی های دانش بنیان بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه و در جهت ایجاد اشتغال پایدار راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش بنیان و تجمیع سرمایه‌های اندک مردم، قطعاً اجرای طرح‌ها و ایده‌ها با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود چرا که حضور افراد به صورت گروهی در این تعاونی‌ها تضمینی برای موفقیت و ایجاد تغییر خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور بهره برداری از ظرفیت های کشاورزی و تامین نیاز مصرفی استان شهرک های گلخانه ای ایجاد و مرغداری ها نیز به صورت مجتمع اداره شود.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمود IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      سلام احسنت به این استانداردکه بادل وجان واسه این استان داره زحمت میکشه استاندار ممنونیم