۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
رفع موانع ۳۳ بنگاه اقتصادی در فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبرداد؛

رفع موانع ۳۳ بنگاه اقتصادی در فارس

شیراز- رئیس سازمان صمت استان فارس از رفع موانع ۳۳ بنگاه اقتصادی در این استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت فارس، حمیدرضا ایزدی در چهارصد و نود دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گفت : دراین جلسه موضوعات ۳۳ بنگاه اقتصادی و فعالیت در زمینه تولید فرآورده های لبنی ، تجهیزات مخابراتی ، هتل ، گچ میکرونیزه ، قند، نمک، انواع قطعات و یراق آلات فلزی ، و شبکه های انتقال برق ، فایل و درآور و کابینت فلزی، آموزشگاه و تولیدادوات موسیقی و... در خصوص موضوعاتی چون اعطاء مهلت رفع تعهد ارزی ، تعیین تکلیف بدهی تامین سوخت مورد نیاز،تسریع در صدور مجوز، درخواست تسهیلات ، و... مشکلات آنها مورد بررسی و در راستای رفع موانع و مشکلات ، مصوبات لازم برای رونق تولید این بنگاه ها صادر شد.

وی با اشاره به اولویت ، استراتژی و برنامه ریزی های مدون سازمان در توسعه اقتصادی و گره گشایی ازصنایع تولیدی و بنگاههای نیمه فعال و راکد افزود: فراهم کردن زمینه فعالیتهای بنگاه های اقتصادی و تولیدی در راستای توسعه و پیشرفت در تولید ، توسعه صادرات و افزایش اشتغال در استان فارس ضرورت دارد.

ایزدی با تاکید بر ضرورت و لزوم حل و فصل مسائل و مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و رفع مشکلات واحدهای راکد استان اظهار داشت: پیگیری مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته تخصصی ذیل این کارگروه و اجرایی شدن آنها مورد تاکید است.

رئیس صمت فارس اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته تخصصی ذیل این کارگروه مصوب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha