۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
کاهش ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام

روز گذشته جروم پاول تاکید کرد که فدرال رزرو هنوز تصمیم نهایی را برای نرخ بهره و سیاست های انقباضی پیش رو در نشست روز ۲۲ مارچ نگرفته و همچنان اعداد و شاخص ها را در چند روز آینده زیر نظر خواهد داشت.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته جروم پاول تاکید کرد که فدرال رزرو هنوز تصمیم نهایی را برای نرخ بهره و سیاست های انقباضی پیش رو در نشست روز ۲۲ مارچ نگرفته و همچنان اعداد و شاخص ها را در چند روز آینده زیر نظر خواهد داشت. یکی از مهمترین این شاخص ها فردا جمعه اعلام می شود، که شاخص اشتغال NFP و نرخ بیکاری خواهد بود و پیش بینی شده که در حدود ۲۰۵ هزار شغل در بخش های غیر از کشاورزی در ماه گذشته ایجاد شده باشد. در صورتی که این عدد بیشتر از پیش بینی ها باشد، انتظارات نرخ بهره ای برای نشست فدرال رزرو بشدت افزایش می یابد و احتمال افزایش ۰.۵ درصدی تا حد زیادی قابل پیش بینی خواهد بود. در اینصورت سطح تقاضا برای دلار باز هم افزایشی خواهد بود، و می تواند موجب کاهش ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام شود. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به نزدیکی محدوده حمایتی ۳۲۵۱۷ رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

۲️- در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال اکثرا در شرایط خرسی قرار دارد، اما امیدواری هایی از پیشرفت در پرونده قضایی ارز ریپل XRP، موجب شده که سطح تقاضا برای این ارز تقویت شود. البته در سه سال اخیر این پرونده قضایی بارها اخبار و گمانه زنی هایی را ایجاد کرده است، اما این ارز دیجیتال پتانسیل بالایی دارد که در صورتی که نتایج مثبت ملموسی از پرونده ایجادشود، جهش بزرگی را تجربه کند. از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده بالای کانال صعودی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. در صورتی که قیمت به بالای محدوده ۰.۴۱ عبور کند، احتمال صعود میان مدت تقویت می شود.

۳- یکی از پر پتانسیل ترین صنایع و ابزار های مالی روز، سهام شرکت هایی هستند که با هوش مصنوعی یا AI در ارتباط تنگاتنگی هستند و محصولات یا ابزار هایی مرتبط با این تکنولوژی ارائه می دهند. یکی از این شرکت ها، شرکت NVIDIA است، که سهام این شرکت نیز بر خلاف مسیر فعلی شاخص های سهام، در شرایط صعودی در نوسان است و از محدوده مقاومتی ۲۳۰ دلاری عبور کرده و پس از پولبک، احتمال صعود میان مدت آن تقویت شده است. در پیش بازار هم قیمت همچنان در محدوده ۲۴۰ دلاری در نوسان است، و در صورتی که امروز از مقاومت کوتاه مدت ۲۴۳ دلاری عبور کند، احتمال صعود کوتاه مدت و میان مدت قیمت تقویت می شود. باید توجه شود که در مجموع سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام در روزهای اخیر بدلیل افزایش انتظارات نرخ بهره ای، کاهش یافته است.

۴- در برابری دلار به ین ژاپن، در آستانه نشست شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی ژاپن، که آخرین نشست با ریاست هاروهیکو کورودا خواهد بود، تقاضا برای ین تا حدودی افزایش یافته و قیمت در شرایط اصلاحی و نزولی کوتاه مدت در حرکت است. این بانک برنامه ای برای افزایش یا تغییر نرخ بهره ندارد، اما سیاست های خاصی را برای کنترل نرخ تورم دنبال میکند. بامداد فردا ساعت ۶:۳۰ بوقت ایران، بیانیه این بانک منتشر می شود و ساعت ۸:۳۰ بوقت ایران نیز کنفرانس خبری خواهد داشت. از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده مقاومت ماژور و سقف سه ماهه ۱۳۸.۲۰ رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است و احتمال اصلاح بیشتر در کوتاه مدت وجود دارد.

۵- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی میان مدت، به محدوده مهم حمایتی ۱.۰۵۳۲ رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی و اصلاحی داشته است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر وجود دارد، اما از نظر فاندامنتالی، فعالین در انتظار اعلام شاخص های اشتغال NFP و بیکاری آمریکا هستند، که فردا جمعه ساعت ۱۷ بوقت ایران اعلام می شود، و می تواند بر روند قیمت تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه فردا شاخص سالانه تورمی مصرف کننده آلمان نیز اعلام می شود، که تغییرات این شاخص نیز با اهمیت است.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha