۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
پیگیری طرح های مهار آب های سطحی در شمال| برق مازاد کشاورزی آزاد حساب می شود
معاون توسعه مدیریت منابع آب ایران:

پیگیری طرح های مهار آب های سطحی در شمال| برق مازاد کشاورزی آزاد حساب می شود

ساری- ملایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت منابع آب ایران گفت: طرح های مهار آب های سطحی در استان های شمالی پیگیری ویژه می شود.

هوشنگ ملایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که تلفات آب در شبکه های آبیاری مازندران بالا است، بر لزوم استانداردسازی شبکه ها تاکید کرد و گفت: در حوزه کنتزل آب سطحی مازندران دچار عقب ماندگی است از این رو تکمیل طرح های بخش آبرسانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: در وزارت نیرو طرح های تامین آب اولویت بندی شده است زیرا این طرح در ارتقای بخش اقتصادی استان ها تاثیر بسزایی دارد و دولت و وزارت نیرو طرح ها را حمایت و پشتیانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند بخشی از عقب ماندگی استان را در شتاب بخشی طرح های منابع آب جبران کند و طرح های مهار آب های سطحی در استان های شمالی پیگیری می شود و احداث سدهای ساحلی و بالادست در دستور کار قرار دارد.

ملایی تدوین برنامه جامع را برای تامین منابع آبی در استان مازندران ضروری دانست و گفت: امسال طبق قوانین مصوب مجلس، برق مصرفی کشاورزان براساس پروانه های صادره محسوب می شود و امسال بهای برق مصرفی مازاد چاه های کشاورزی با مصوبه دولت بخشیده شد.

وی شمار مشترکان برق بخش کشاورزی را در کشور ۳۰۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: ۷۰ هزار مشترک در مازندران معادل ۲۵ درصد کل مشترکان کشور در این استان وجود دارد.

وی با بیان این که بهای برق مصرف مازاد چاه های کشاورزی از سال آینده آزاد حساب می شود، افزود: هماهنگی برای اجرای طرح لازم دانست.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha