۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۹۰ درصد قطعات خودروهای پر فروش در ایران تولید می شوند
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت:

۹۰ درصد قطعات خودروهای پر فروش در ایران تولید می شوند

جعفرپور، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت اظهار داشت: خودروهای پیش فروش شده کاملا به موقع و شاید هم زودتر از موعد مقرر به مشتری تحویل داده می شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، امیر جعفرپور با اشاره به این که برخی از مدیران کل صنایع خودرو عضو هیات مدیره شرکت های خودروسازی بودند، گفت: خوشبختانه امروزه به واسطه مصوبه مجلس مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت هیچ بده و بستان با خودروساز ندارد.

وی با اشاره به این که شرکت های خودروساز در پیشانی جهاد اقتصادی قرار گرفته اند، اظهار داشت: لازم است تا خودروسازان در حوزه قطعه سازی مدیریت بهتری داشته باشند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که شورای رقابت زیرمجموعه این وزارتخانه نیست، تصریح کرد: شورای رقابت مجموعه ای غیر دولتی است و احکام اعضای این شورا توسط رییس جمهور صادر می شود.

وی اضافه کرد: شورای رقابت سعی می کند فضای غیر رقابتی هر حوزه ای را با تدوین دستورهای متعدد به سمت بازار رقابتی هدایت کند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با اشاره به تاریخ تحویل خودروهای پیش فروش شده، توضیح داد: اگر سال های گذشته از من می پرسیدند که خودروساز چه زمانی محصول را تحویل می دهد من به صراحت اعلام می کردم که هیچ تضمینی در تحویل وجود ندارد، چرا که حدود ۵۰ درصد از قطعات خودرو وارداتی بودند.

وی اضافه کرد: تحریم های اعمال شده برای خودروسازان فرصتی را فراهم کرد که حدود ۹۰ درصد از قطعات خودرو را در داخل کشور به تولید برسانند.

امیر جعفرپور ادامه داد: خودروهای پیش فروش شده کاملا به موقع و شاید هم زودتر از موعد مقرر به مشتری تحویل داده می شوند.

وی تصریح کرد: ما از خودروسازان خواستیم تا خودروهایی را پیش فروش کنند که توانایی تولید قطعات آن ها را دارند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با اشاره به خودروهای پرتیراژِ کشور، اظهار داشت: ما در ماه های خرداد و تیر امسال، پراید و پژو ۴۰۵ را کنار می گذاریم.

وی با اشاره به ودیعه های قرعه کشی ثبت نام خودرو، توضیح داد: اگر شخصی برای قرعه کشی ودیعه دهد و برنده نشود، خودروساز موظف است حداکثر تا یک هفته پول مشتری را بازگرداند.

جعفرپور تاکید داشت: ما در تلاش هستیم تا مردم با کمترین میزان سوءظن و شبهه صنعت خودروسازی را ارزیابی کنند.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها و ارتباط آن با پیش خرید خودرو، توضیح داد: کسانی که دو خودرو دارند از یارانه دولت محروم می شوند و بر این اساس کسی که خودرو دارد نمی تواند خودروی جدید پیش خرید کند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت با اشاره به قیمت های پایه خودروها، عنوان کرد: قیمت های اعلام شده توسط شورای رقابت بدون احتساب «مالیات بر ارزش افزوده» و «بیمه شخص ثالث» و «شماره گذاری» اعلام شده اند.

وی افزود: حدود ۱۵ درصد از قیمت پایه خودرو در هنگام فروش به قیمت اعلام شده اضافه می شود.

جعفرپور با اشاره به تاریخ قرعه کشی های بعدی خودروسازان، اعلام کرد: در فاصله زمانی بین «عید قربان تا عید غدیر» و «هفته حمل و نقل» فروش ویژه خودرو برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به تاریخ پیش فروش های خودرو، تصریح کرد: در ماه های «تیر» و «آبان» و « دهه فجر» خودروسازان پیش فروش خواهند داشت و پس گذشت شش ماه از تاریخ ثبت نام خودرو به مشتری تحویل داده می شود.

کد خبر: ۲۱٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha