۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
نرخ سود تسهیلات مسکن ملی کاهش می یابد| آورده متقاضیان مسکن مهر به اندازه قیمت ۵ متر مربع
وزیر راه و شهرسازی:

نرخ سود تسهیلات مسکن ملی کاهش می یابد| آورده متقاضیان مسکن مهر به اندازه قیمت ۵ متر مربع

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از روش های جدید کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی خبر داد و گفت:نرخ سود تسهیلات مسکن ملی کاهش می یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح ۲۲۰۰ واحدهای مسکن مهر و پنج پروژه زیربنایی و روبنایی در هشتگر درباره افزایش قیمت تمام شده قیمت نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با روش‌های دیگری در حال حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

نرخ سود تسهیلات ٢٣ درصد بود که با تاکید رییس جمهور درحال کاهش سود تسهیلات هستیم و رییس جمهوری هم این سود را بالا می‌داند و دو روز گذشته هم در شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار شد کمیته مربوطه نظر خود را اعلام کند

وی افزود: نرخ سود تسهیلات ٢٣ درصد بود که با تاکید رییس جمهور درحال کاهش سود تسهیلات هستیم و رییس جمهوری هم این سود را بالا می‌داند و دو روز گذشته هم در شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار شد کمیته مربوطه نظر خود را اعلام کند.

بذرپاش ادامه داد: عدد نرخ تسهیلات باید کاهش پیدا کند و تصمیم قطعی دولت این است که قبل از دولت به نتیجه برسد و در حال قطعی کردن روش آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند روش‌های برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مترو هشتگرد به ظرفیت کامل خود نرسیده، گفت: شهرداری و استانداری در حال پیگیری برای رفع این مشکل است و ظرفیت مترو هشتگرد باید به سه برابر افزایش پیدا کند.

تعدادی از تعاونی ها که در آن مردم آورده خود را کامل پرداخت کرده اند اما تعاونی واحدها را تکمیل نکرده و متقاضیان به مسکن خود نرسیده اند.

چند بلوک مسکن مهر شهر هشتگرد به دلیل شکسته شدن لوله اصلی، نشست کرده است. مردم نگران نباشند در دولت عهده بسته ایم تا رفع آخرین مشکل کنار مردم باقی بمانیم

وی با اشاره به اینکه چند بلوک مسکن مهر شهر هشتگرد به دلیل شکسته شدن لوله اصلی، نشست کرده است افزود: مردم نگران نباشند در دولت عهده بسته ایم تا رفع آخرین مشکل کنار مردم باقی بمانیم. می‌توانم شهادت بدهم همکارانم در شهر جدید هشتگرد زحمت می‌کشند ولو شده یک قدم هم برداشته شود مشکل مردم این منطقه را حل کنند. 

وی با بیان اینکه سیاست ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که از سال‌های گذشته باقیمانده است، گفت: برخی در دولت توصیه می‌کنند وزارت راه و شهرسازی به جای تکمیل پروژه های باقیمانده پروژه‌های خود را آغاز کنید و تکمیل این پروژه به نام افراد دیگر تمام می‌شود.

وی با تاکید بر این که موضوع مهم تکمیل پروژه‌ است و اینکه به هر نامی که تمام شود برای وزارت راه و شهرسازی مهم نیست، افزود: در  هشتگرد بعضا ۱۳ سال است که متقاضیان مسکن مهر منتظر تحویل واحدهایی خود هستند، این متقاضیان آورده خود را سالهاست پرداخت کرده اند اما هنوز واحد را تحویل نگرفته اند.

آورده متقاضیان به اندازه قیمت حال حاضر ۵ مترمربع واحد مسکونی هم نیست

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آورده متقاضیان به اندازه قیمت حال حاضر ۵ مترمربع واحد مسکونی هم نیست، گفت: در وزارت راه و شهرسازی وظیفه داریم این واحدها را با همان قیمت تحویل دهیم. در شهر هشتگرد تعاونی های مسکن به عهد خود وفا نکردند. مردم درحالی تمام آورده خود را پرداخت کرده اند. اما هنوز واحد را تحویل نگرفته اند. برخی از مدیران تعاونی ها متواری هستند که البته پیگیر حل این مشکل هستیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه نباید شرمند شهدا شویم، گفت:  مردم گناهی نکرده اند به دولت اعتماد کرده اند. متاسفانه انباشت پروژه ها تنها برای متقاضیان ایجاد مشکل نکرده است. در واقع سایر بخش های دولت معطل شده اند امروز مجبوریم پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز مردم پیگیر حل آن بودند شکسته شدن لوله آب در مسکن مهر و نشست واحدها بود. به مدیرعامل هشتگرد گفتم که این افراد در خانه های استیجاری اسکان داده شوند تا مشکل آنها برطرف شد.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha