۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری همدان فرسوده است/ بازسازی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار
رئیس ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان:

۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری همدان فرسوده است/ بازسازی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

همدان - آزادی، رئیس ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ماشین‌آلات راهداری همدان خبر داد و گفت: ‬۶۰ درصد ماشین‌آلات این مجموعه فرسوده است.

آرش آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فرسودگی گسترده ماشین‌آلات راهداری همدان، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری استان اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین عمری بیش از ۲۵ سال دارند.

وی با تأکید بر اینکه میزان فرسودگی ماشین‌آلات راهداری استان همدان از میانگین استاندارد بالاتر است، گفت: لازمه نوسازی ناوگان تزریق اعتبار در این حوزه است و با توجه به افزایش قیمت‌ها، دستگاه‌ها افزایش قیمت داشته است.

بازسازی اساسی ۲ دستگاه بولدوزر

رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اعتبار بسیار زیادی نیاز است و رویه دیگر بازسازی ماشین‌ها است که با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای نوسازی؛ بازسازی در نظر گرفته شد.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی ماشین‌آلات به منظور خروج از وضعیت بد در این خصوص پیش‌بینی شد، افزود: فرسودگی بیش از ۶۰ درصد در این حوزه آمار بسیار بالایی است.

آزادی با بیان اینکه در راستای بازسازی ماشین‌آلات سال گذشته دو دستگاه بولدوزر بازسازی اساسی شد، عنوان کرد: این اقدام با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد.

امسال بازسازی ۱۲ دستگاه از ماشین‌آلات پیش‌بینی شده و در حال تأیید است که حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان با تأکید بر اینکه امسال نیز بازسازی ماشین‌آلات در دستور کار است، ادامه داد: امسال بازسازی ۱۲ دستگاه از ماشین‌آلات پیش‌بینی شده و در حال تأیید است که حدود چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آزادی اضافه کرد: دستگاه‌های پیش‌بینی شده به منظور بازسازی عمدتاً دستگاه‌های سنگین راهسازی همچون لودر، بولدوزر و گریدر هستند.

وی با تأکید بر اینکه کمتر از پنج درصد ماشین‌آلات راهداری همدان عمر تا پنج سال داشته و بیشتر عمر بین پنج تا ۲۵ سال دارند، یادآور شد: از لحاظ نوسازی ناوگان بسیار ضعیف هستیم.

آزادی با بیان اینکه بیشتر قطعات یدکی مورد نیاز ماشین‌آلات، وارداتی است، اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، قمیت‌ها بسیار افزایش یافته و طی دو سال اخیر شاهد افزایش سه برابری قیمت‌ها در این خصوص بودیم و به شدت در این حوزه مشکل داریم.

زمین‌گیری تعدادی از ماشین‌آلات به دلیل نبود قطعه
رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان با تأکید بر اینکه تعدادی از ماشین‌آلات به دلیل نبود قطعه اکنون زمین گیر است، گفت: چاره‌ای نیز در این خصوص نداریم چراکه قطعه در دسترس نیست.

آزادی بیان کرد: حدود ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات فرسوده، غیرقابل بازسازی و غیرقابل استفاده بوده و عمدتاً جایگزینی ندارند که این موضوع به مسئولان سازمان اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه قرار است با توجه به سیاست‌های سازمان، نوسازی انجام شود، افزود: البته این امر طی یک تا دو سال آینده محقق نخواهد شد.

آزادی با اشاره به خریداری بیل مکانیکی در راستای نوسازی ماشین‌آلات ناوگان در سال گذشته، تصریح کرد: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان انجام و میانگین استانی را بهبود بخشید.

نوسازی حداقل ۱۰ دستگاه در سال جاری

رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری همدان با بیان اینکه امسال نیز خریداری برخی از ماشین‌آلات را در برنامه داریم، ادامه داد: این تصمیم را به مسئولان اعلام کرده‌ایم که حداقل ۱۰ دستگاه برای نوسازی نیاز است.

اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید ماشین‌آلات در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است

آزادی اضافه کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید ماشین‌آلات در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌ها روز به روز در حال تغییر است، یادآور شد: تا زمانی که اعتبار تخصیص داده نشود و برای خرید ماشین آلات وارد بازار نشویم، میزان نیاز مشخص نمی‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha