۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
«طرح نوفن» در ۱۷ روستای استان سمنان اجرایی می‌شود
حاظفی در گفتگو با بازار:

«طرح نوفن» در ۱۷ روستای استان سمنان اجرایی می‌شود

سمنان- حافظی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان، گفت: طرح نوفن، شامل ورود شرکت‌های دانش بنیان به اقتصاد روستایی، در ۱۷ روستای استان به اجرا در خواهد آمد.

رمضان حافظی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید با همکاری پارک علم و فناوری و استانداری سمنان و ... تلاش دارد تا طرح نوفن را اجرا کند، تاکید کرد: موضوع این طرح حضور دانش بنیان ها در روستاها برای رشد و تعالی اقتصاد روستایی و اشتغال زایی است.

وی با بیان اینکه برای این طرح ۱۷ روستای استان سمنان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: این طرح قرار است در دو بخش شامل شیلات و سپس اصلاح خاک به اجرا در بیاید و بعد از آن در سراسر روستاهای استان هم ترویج شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با بیان اینکه مطالعات اجرای طرح و شناسایی فرصت ها صورت گرفته است، گفت: ورود فناوری به زنجیره ارزش کسب وکارهای روستایی و کمک گرفتن از ظرفیت دانش بنیان ها برای ارتقای اقتصاد روستایی محور طرح است.

هدف از طرح این است که ما بتوانیم فرصت های مغفول مانده روستایی را به حرکت در بیاوریم

حافظی با بیان اینکه چهار روستا در فاز اول برای شیلات و ۱۳ روستا هم برای اصلاح خاک مد نظر قرار دارند، بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای ارتقای تولیدات روستایی در حقیقت کارکرد و محور اصلی طرح محسوب می شود.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به سه روش این طرح را انجام می دهد، افزود: یک روش این است که تسهیلات به روستائیان داده شود تا بتوانند مستقیماً طرح ها را با نظارت دانش بنیان ها اجرا کنند روش دوم این است که دانش بنیان ها تسهیلات دریافت کنند تا طرح ها را در روستاها اجرایی کنند و حالت سوم این است که یک سرمایه گذار برای اجرای طرح ها معرفی شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با بیان اینکه هدف از طرح این است که ما بتوانیم فرصت های مغفول مانده روستایی را به حرکت در بیاوریم، تاکید کرد: یکی از طرح هایی که دنبال می شود این است که ما صدها استخر کشاورزی در روستاهای استان داریم که از آنها فقط برای آبیاری اراضی استفاده می شود لذا این طرح به روستائیان امکان می دهد تا از این استخر ها برای پرورش آبزی هم بهره بگیرند.

حافظی با بیان اینکه در بخش غنا بخشیدن به خاک هم طی تسهیلات بانکی، ریزمغذی ها وارد خاک می شوند و در نتیجه کشاورزی بهبود پیدا می کند، گفت: این دو طرح فعلا در مرحله اجرای پایلوت در ۱۷ روستای استان صورت می گیرد تا بتوانیم به مرور آن را ترویج کنیم.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha