۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تشدید نظارت بر بازار در استان سمنان | «طرح ویژه شب عید» آغاز به‌کار کرد
با هدف برخورد با متخلفان؛

تشدید نظارت بر بازار در استان سمنان | «طرح ویژه شب عید» آغاز به‌کار کرد

سمنان- طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید در استان سمنان آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان استان سمنان با همراهی اصناف، صمت استان سمنان، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و بسیج و ... از امروز در سراسر استان سمنان آغاز به کار کرد و تا پایان ماه رمضان اکیپ های گشت سیار و مستقر در میادین و مراکز خرید، بر نحوه عرضه محصولات توسط اصناف نظارت خواهند داشت.

رئیس صمت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره این طرح گفت: این طرح با هدف نظارت بر بازار عرضه محصولات مورد نیاز مردم در شب عید و ماه رمضان برگزار و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

یادگار احمدی با بیان اینکه گشت های نظارتی با مشارکت صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج و ... در سراسر استان سمنان انجام خواهد شد، تاکید کرد: ۱۶۰ بازرس در در این اکیپ ها به قیمت گذاری، نحوه عرضه، فاکتور فروش، حاشیه سود عرفی، بهداشت و ... نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نیروی پشتیبان به این اکیپ ها یاری خواهند رساند، ابراز کرد: در این اکیپ ها حتی قاضی کشیک تعزیرات هم حضور داشته و در همان محل، اصناف مختلف را جریمه یا اعمال قانون می کنند.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه بازرسی ها هم در کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و هم در کالاهای دیگر مانند پوشاک تحت نظارت اکیپ های مشترک، انجام خواهد شد، گفت: رعایت مقررات عرضه و همچنین برخورد با تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و ... در دستور کار قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه فعالیت این تیم‌های بازرسی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با هر گونه تخلف صنفی برخورد جدی خواهند داشت، تاکید کرد: به محض محرز شدن تخلفات اصناف، مراتب اعمال قانون در همان محل واحد صنفی انجام می شود.

وی با بیان اینکه شماره تلفن‌های ۱۲۴ یا ۱۳۵ صمت و تعزیرات نیز آماده دریافت شکایات مردمی از اصناف و رسیدگی به آنها است، افزود: در کنار اکیپ های مستقر و سیار در شهرستان های استان، گزارش های مردمی به مراتب می تواند به بازرسان ما یاری برسانند که عملکرد بهتری را در بعد نظارتی داشته باشند.

به گزارش بازار، گروهی از نیروهای بسیج نیز در طرح نظارت بر بازار، به دستگاه های ذی ربط مانند صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و ... کمک می رسانند.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha