۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
بهترین روش برای نگهداری ظروف پلاستیکی

بهترین روش برای نگهداری ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی در زندگی‌های امروزه نقش مهمی دارد.

به گزارش بازار، ظروف پلاستیکی در زندگی‌های امروزه نقش مهمی دارد. در خانه‌های جدید به هر کجای آشپزخانه بنگرید، نمونه‌ای از ظروف پلاستیکی را مشاهده می‌کنید. ظروف پلاستیکی را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که پخش پلاستیک دارند تهیه کنید. البته پلاستیک فروشی ارزان نیز برای خرید ظروف پلاستیکی مناسب هستند. سؤالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است که ظروف پلاستیکی خود را چگونه نگهداری کنیم تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد؟ ما در این مقاله قصد معرفی بهترین روش‌های موجود برای نگهداری ظروف پلاستیکی را داریم.

ظروف پلاستیکی چیست؟

ظروف پلاستیکی نوعی از ظروف هستند که از پلاستیک‌های به هم فشرده پلی‌اتیلن و یا پلی‌پروپلین تشکیل می‌شود. ظروف نگهداری غذا بطری‌ها، ست‌های آشپزخانه و غیره از جمله ظروف پلاستیکی موجود در خانه هستند. این ظروف از بازیافت زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌شود. به همین دلیل برای سلامت محیط زیست مفید است. در کارخانه‌های بازیافت با استفاده از روش‌های شیمیایی زباله پلاستیکی بازیافتی را به ظروف پلاستیکی تبدیل می‌کنند. بر روی بدنه این ظروف اعداد ۱ تا ۵ نوشته می‌شود. این ظروف برای نگهداری غذا مناسب هستند. هرچه این عدد کوچکتر باشد کیفیت این ظرف بالاتر می‌رود.

نکات مهم هنگام خرید ظروف پلاستیکی

برای اینکه ظروف پلاستیکی با کیفیت بخرید باید یک‌سری از نکات را بدانید. دانستن این نکات به شما هنگام خرید انواع ظروف پلاستیکی کمک می‌کند.

  • قیمت ظروف پلاستیکی

وقتی صحبت از خرید کردن می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهنمان می‌رسد قیمت است. به‌طورکلی هنگام خریدن هر چیزی بحث قیمت بسیار مهم است. ظروف پلاستیکی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای اینکه از قیمت این ظروف مطلع شوید می‌توانید از پیج‌های فروش، سایت‌های آنلاین و فروشگاه‌های نزدیک به محل زندگی‌تان استعلام قیمت بگیرید. اگر می‌خواهید ظروف پلاستیکی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که پخش عمده پلاستیک و پخش عمده پلاستکو دارند به صورت عمده خرید کنید.

  • اندازه ظروف پلاستیکی

دومین نکته‌ای که هنگام خرید ظروف پلاستیکی مهم است، این است که باید ظروف پلاستیکی در اندازه‌های مختلف تهیه کنید. به طور مثال در داخل یخچال ظروف پلاستیکی با سایز بزرگ جا نمی‌گیرد. برای انتخاب سایز مناسب ظروف پلاستیکی می‌توانید به فروشگاه‌هایی که پخش پلاستیک دارند مراجعه کنید و به اندازه‌های مختلف از آن فروشگاه ظروف پلاستیکی تهیه کنید. از آنجایی که معمولا فروشگاه‌های پلاستکو پخش عمده پلاستیک دارند، به راحتی سایز دلخواه شما در این فروشگاه‌ها موجود است.

  • کارایی ظروف پلاستیکی

به‌طورکلی هنگام خرید کردن وسایل خانه باید به کارایی آن‌ها توجه کنید. کارایی وسایل‌های پلاستیکی نباید آنقدر سخت باشد که پس انجام دادن آن‌ها بر نیایید. به طور مثال در برخی از ظروف پلاستیکی باز و بسته کردن درب آن‌ها بسیار سخت است و به همین دلیل خانم‌های خانه‌دار از انتخاب آن‌ها پشیمان می‌شوند. شما می‌توانید هر ظرفی که نیاز دارید در نمونه‌های متفاوت از فروشگاه‌ پخش عمده پلاستکو تهیه کنید. قبل از خرید از نحوه کار آن‌ها اطلاع یابید.

  • سبک ظروف پلاستیکی

نکته مهم دیگری که هنگام خرید ظروف پلاستیکی وجود دارد، این است که سبک آشپزخانه شما با سبک ظروف پلاستیکی منتخبتان در یک سبک باشد. زیرا امروزه انتخاب لوازم آشپزخانه ست از نظر رنگ بسیار ترند است. اگر شما برای خرید لوازم پلاستیکی منزلتان به فروشگاه‌های پخش پلاستیک که کارشان پخش عمده پلاستیک نیز است مراجعه کنید، محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت. در این گونه فروشگاه‌ها انواع رنگ‌های ظروف پلاستیکی موجود است.

  • جنس ظروف پلاستیکی

هنگام خرید ظروف پلاستیکی باید به کیفیت و جنس آن‌ها توجه کنید. بسیاری از فروشندگان در حال حاضر جنس‌های بی‌کیفیت را به عنوان جنس با کیفیت به مردم می‌فروشند. ظروف پلاستیکی بی‌کیفیت به علت واکنش شیمیایی با مواد غذایی داغ سبب مسمومیت غذا شده و منجر به بیماری‌های خطرناک و به خطر انداختن سلامتی انسان‌ها می‌شود. پس برای خرید ظروف پلاستیکی به فروشگاه‌های پخش عمده پلاستکو مراجعه کنید و با مقایسه جنس‌های متفاوت به انتخاب جنس با کیفیت روی آورید.

  • شست‌وشوی آسان ظروف پلاستیکی

نحوه شستن ظروف پلاستیکی برای خانم‌های خانه بسیار مهم است. داخل ظروف پلاستیکی باید سطح صاف و یک‌دستی داشته باشد تا بتوان به راحتی آلودگی‌های داخل آن را تمیز کرد. از هنگام خرید به این نکته مهم توجه کنید.

بهترین روش برای نگهداری ظروف پلاستیکی

روش‌های نگهداری ظروف پلاستیکی

به دلیل ماندگاری بالایی که ظروف پلاستیکی دارند برخی از افراد تصور می‌کنند که این ظروف نگهداری خاصی ندارد. در حالی که این یک باور اشتباه است درست است که مقاومت ظروف پلاستیکی بالا است اما اگر ظروف پلاستیکی به درستی نگهداری نشود، کیفیت آن‌ها از بین رفته و با از بین بردن کیفیت غذاها منجر به مریضی و بیماری انسان‌ها می‌شود. همچنین باعث خراب شدن این ظروف می‌شود. از این جهت بهتر است که به رعایت برخی نکات برای نگهداری ظروف پلاستیکی بپردازیم.

  • قرار ندادن ظروف پلاستیکی در فر

از ظروف پلاستیکی برای قرار دادن در داخل فر و ماکروویو استفاده نکنید. با وجود مقاومت بالای این ظروف واکنش شیمیایی آن‌ها در مقابل گرما انکار نشدنی است. همان‌طور که در بالا گفتیم این اتفاق بسیار خطرناک است. برخی از ظروف پلاستیکی نیز مناسب قرار دادن در ماکروویو و فر هستند، اما گرمای موجود در فر و ماکروویو باعث ایجاد حفره‌های بر روی این ظروف می‌شود و عمر ظرف‌های شما را کاهش می‌دهد.

  • قرار ندادن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرف‌شویی

خاصیت تمام ظروف پلاستیکی با یکدیگر یکسان نیست ؛ پس تمامی آن‌ها را نمی‌توان داخل ماشین ظرف‌شویی قرارداد. اگر مایل به انجام این کار هستید باید بر روی سطح ظرف‌های خود دنبال علامت قطره آب باشید. این نماد یعنی ظرف شما مناسب ماشین ظرف‌شویی است. با داشتن این  علامت می‌تانید ظروف خود را داخل ماشین بی‌اندازید. به شما توصیه می‌کنیم از طبقه‌های زیرین ماشین ظرف‌شویی برای شستن این جنس از ظروف استفاده کنید.

  • پاک کردن لکه‌های ظروف پلاستیکی

اگر در ظرف‌های پلاستیکی شما لکه‌هایی ایجاد شد با استفاده از مواد سفید کننده در صدد پاک کردن لکه‌ها برآیید. زیرا در اثر گذشت زمان زیاد از ایجاد این لکه‌ها، پاک کردن آن‌ها ممکن نیست و زیبایی ظرف‌های پلاستیکی شما از بین خواهد رفت.

  • از بین بردن بوی بد و نامطبوع ظروف پلاستیکی

اگر ظروف پلاستیکی شما در اثر استفاده با مواد غذایی که بوی شدید دارند، بوی نامطبوع گرفت آن  را با استفاده از جوش شیرین از بین ببرید. تا کیفیت ظرف شما کاهش نیابد.

  • جلوگیری از قرار دادن برخی مواد در ظروف پلاستیک

از قرار دادن برخی مواد مانند لبنیات، تخم مرغ خام، سوسیس کالباس و مواد غذایی داغ در داخل ظروف پلاستیکی خودداری کنید. این مواد در ظروف پلاستیکی بوی نامطبوع تولید می‌کنند و با میکروبی کردن این ظروف از طول عمر آن‌ها می‌کاهند.

ظروف پلاستیکی را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه‌هایی که پلاستیک فروشی ارزان و پخش عمده پلاستیک دارند از جمله بهترین فروشگاه صالح‌آباد، برای تهیه ظروف پلاستیکی مناسب هستند. شما می‌توانید این ظروف را به صورت تکی و یا عمده تهیه کرده و از استفاده آن‌ها نهایت لذت را ببرید. بهتر است این ظروف را از نمایندگی‌های معتبر پلاستیک تهیه کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

دانستنی‌های ظروف پلاستیکی

  • تمامی ظروف پلاستیکی مناسب قرار دادن در فریزر نیستند. اگر قصد این کار را دارید به برچسب روی ظرف دقت کنید.
  • از پارچ‌ها برای گذاشتن آب در یخچال استفاده کنید و از قرار دادن بطری‌های پلاستیکی در داخل یخچال اجتناب کنید.
  • برای نوشیدن مایعات داغ از لیوان‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

جمع‌بندی

استفاده از ظروف پلاستیکی در هر خانه‌ای ممکن است لازم باشد که می‌توانید آن‌ها را در مراکز پخش عمده پلاستیک تهیه کنید. نکات لازم را نیز پیش از خرید ظرف باید در نظر داشته باشید و طبق آن‌ها وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

در کل انتخاب و خرید ظروف پلاستیکی برای آشپزخانه، بحث آسانی است اما باید در این مورد به سلامت ظروف انتخابی توجه کنید. محل تهیه ظروف پلاستیکی اهمیت زیادی دارند. چرا که شما می‌خواهید مطمئن باشید که جنس باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کرده‌اید. فروشگاه پلاستکو گستره‌ای از کالاهای متنوع و ظروف پلاستیکی آشپزخانه در طرح و سایزبندی مختلف می‌باشد و شما با مراجعه به بهترین فروشگاه صالح‌آباد می‌توانید این اطمینان را داشتنه باشید که با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت می‌توانید کالای خود را تهیه کنید.

برای مشاهده‌ی محصولات، خریداران می‌توانند به‌ آدرس سایت www.plastcoo.com مراجعه نموده و از قیمت محصولات به ‌صورت خرید کلی و جزئی، موجودی لوازم، رنگ‌بندی و ... آگاه شوند.

برای خرید عمده از فروشگاه پلاستکو از طریق شماره ۰۹۱۲۴۵۸۹۵۶۲، ۰۹۱۹۴۴۴۹۶۹۸و نشانی: صالح‌آباد غربی - خیابان کلهر- خیابان عابدی - کوچه سوم – پلاک۱۱ می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha