۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی در کمترین زمان ممکن

ساخت سکوهای فاز ۱۴ پارس جنوبی در کمترین زمان ممکن

مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: این شرکت، مجری ساخت ۴ سکوی مورد استفاده در فاز ۱۴ بوده ضمن اینکه ۴ جَکت چهار پایه این سکوها را ایزوایکو طراحی و اجرا کرده است.

به گزارش بازار، سلمان ضربی افزود: خوشبختانه همه فعالیت‌های مهندسی این طرح، نخستین بار در مجمتع و توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه عملیات ساخت را با سرعت بسیار خوبی پیش بردیم و به لحاظ کیفیت هم، مورد رضایت کارفرما بوده ضمن اینکه در بعضی از بخش‌ها از جمله اندازه گیری لیزری، حتی اقدامات نوآورانه داشته ایم که کار ما را در دریا کاهش داد.

ضربی گفت: در حالی که عملیات دریایی به‌طور معمول بین ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد، اما عملیات راه‌اندازی سکوهای یاد شده یک ماهه انجام شد که خوشبختانه این مهم در ایزایکو انجام شد.

وی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که همه همکاران ما چه مهندسان و چه کارگران این طرح همه ایرانی هستند.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اینکه خودمان در این طرح به طور مستقیم سرمایه گذاری نداشته ایم گفت: تامین پروژه از طرف کارفرما شرکت ملی نفت و پی او جی سی انجام شده بود و سهم ما در این طرح ۷۵۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه بخش عمده آن پرداخت شده و بخش اندکی هم در حال تسویه حساب است.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha