۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
تسهیلات ویژه گمرک برای صادرات دانش بنیان‌ها
رئیس کل گمرک ایران خبر داد

تسهیلات ویژه گمرک برای صادرات دانش بنیان‌ها

رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک از تسهیلات ویژه گمرک به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: گمرک ایران تشریفات گمرکی ۷۰ درصد از اظهارنامه شرکت های دانش بنیان را از مسیر سبز گمرکی انجام داده است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در یازدهمین جلسه پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان شرکت‌های پارک‌های علمی و فناوری و صادرکنندگان برگزار شد، افزود: شرکت های دانش بنیان در سال جاری ۳۷۰ میلیون دلار صادرات و ۳۰۸ میلیون دلار واردات داشته اند.

رضوانی‌فر به اهم تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این تسهیلات شامل ارائه ضمانت نامه بانکی یکساله، رسیدگی به پرونده های اختلافات گمرکی در خارج از نوبت و انجام تشریفات گمرکی اظهارنامه های این شرکت ها در مسیر سبز گمرکی بوده است.

معاون وزیر اقتصاد انتخاب ۱۰ گمرک به عنوان گمرک اختصاصی برای انجام تشریفات گمرکی کالای این شرکت ها و بهره گیری از ظرفیت های ماده ۴۲ قانون امور گمرکی را از دیگر تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان از برنامه های اولویت دار گمرک است، گفت: تهیه دستگاه‌های آشکارساز یا ایکس‌ری از شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مواردی است که در دستور کار گمرک برای حمایت از این شرکت ها قرار دارد.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha