۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
نوسانات قیمت مس در بازارهای جهانی

نوسانات قیمت مس در بازارهای جهانی

زینلی، کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت مس متاثر از اعلام شاخص‌های جدید اقتصادی کشور چین در یک هفته اخیر نوسانی بود.

به گزارش بازار، علی زینلی کارشناس بازار سرمایه افزود: هفته گذشته شاخص بسیار مهم مدیران خرید کشور چین که عدد مطلوبی رو برای ماه فوریه نشان داد، منتشر شد.

وی اضافه کرد: شاخص مدیران خرید این کشور به ۵۲.۶ واحد رسیده است که در مقایسه با چند ماه اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده که نشان دهنده افزایش فعالیت‌ها در این کشور بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اعلام این شاخص باعث شد قیمت جهانی مس از ۸ هزار و ۸۰۰ دلار تا حدود ۹ هزار و ۱۰۰ دلار یعنی حدود ۴ درصد افزایش را تجربه کند.

زینلی افزود:اما بعد از آن و در روز جمعه با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست سالانه حزب کمونیست چین که شاخص‌های اقتصادی این کشور برای سال ۲۰۲۳ اعلام می‌شود، سرمایه گذران تا زمان برگزاری نشست مسیر احتیاط سرمایه گذاران را پیش گرفتند و قیمت‌ها به حدود ۸۹۰۰ دلار کاهش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از برگزاری آن جلسه و اعلام رشد اقتصادی ۵ درصدی برای چین که تقریبا مطابق با انتظارات بود قیمت مس هم در همین حدود قیمتی در حال معامله است. بنابر این در یک هفته اخیر و در مجموع قیمت جهانی مس حدود ۱ و دهم درصد افزایش را ثبت کرد.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha