۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
طوفان گرد و غبار تا ظهر فردا ادامه دارد| آماده‌باش دستگاه‌ها در برابر حادثه بی سابقه اردبیل
معاون استاندار اردبیل:

طوفان گرد و غبار تا ظهر فردا ادامه دارد| آماده‌باش دستگاه‌ها در برابر حادثه بی سابقه اردبیل

اردبیل - معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت:با توجه به آغاز باد شدید و گرد و غبار بی‌سابقه در اردبیل و استمرار این وضعیت تا ظهر فردا، تمامی دستگاه های مرتبط در آمادگی کامل باشند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: با توجه به آغاز باد شدید و گرد و غبار بی‌سابقه در اردبیل، سرعین، مشکین‌شهر، نمین، کوثر، گرمی و انگوت و استمرار این وضعیت تا ظهر فردا، لازم است دستگاه‌های مرتبط درمانی هشدارها و پیام‌های پیشگیرانه در خصوص مراقبت‌های بهداشتی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: تمامی حوزه‌های مرتبط درمانی و همچنین سپاه، ارتش، هلال احمر و دانشگاه آزاد با محوریت دانشگاه علوم پزشکی آمادگی‌های لازم را برای ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان احتمالی از وضعیت حاکم جوی داشته باشند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: در راستای جلوگیری از مخاطرات احتمالی، باید تدابیر لازم از سوی شهرداری‌ها و مسؤولان مراکز تفریحی در خصوص حفاظت از تابلوها انجام داده و مراقبت‌های لازم اعمال شود.

میرجعفریان تأمین و ذخیره‌سازی نیازمندی‌های آب شرب، سوخت و اطلاع‌رسانی به دامداران و عشایر در خصوص مراقبت از دام‌ها را ضروری دانست و خواستار اقدام دستگاه‌های مرتبط از جمله آب و فاضلاب، کشاورزی و شرکت فرآورده‌های نفتی شد.

وی همچنین آماده‌باش ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و آتش‌نشانی‌ها را برای بروز هرگونه آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و منابع طبیعی استان اردبیل مورد تأکید قرار داد.

میرجعفریان با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها نشست‌های مدیریت بحران را برگزار کنند، بر اطلاع‌رسانی مدیران و فرمانداران به حوزه‌های شهرستانی برای آمادگی و اقدام به‌موقع تاکید کرد.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha