۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
توزیع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

توزیع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شد.

به گزارش بازار، داود منظور رییس سازمان امور مالیاتی کشور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پارک بزرگ مالیات در شهر سلطانیه افزود: این پروژه نمادین در راستای فرهنگ سازی مالیاتی اجرا شده است.

وی بابیان اینکه مردم باید شیرینی نتایج پرداخت مالیات را حس کنند، اظهار کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای با تکیه بر درآمدهای مالیاتی، سهم مشترک مردم در دریافت خدمات عمومی است که از طرف حاکمیت عرضه می‌شود.

منظور خاطرنشان کرد: سال‌ها جای خالی توسعه شهرها از محل مالیات خالی بود که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث شده نظام مالیاتی در آبادانی کشور نقش ممتازی را ایفا کند.

وی افزود: به برکت این وجوه پرداختی شاهد توسعه فعالیت‌های عمرانی در همه جای کشور هستیم و امیدواریم با رشد وصول مالیات بتوانیم این ایفای نقش را بیش از پیش داشته باشیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۷ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده سال گذشته، امسال به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که این رشد ناشی از افزایش یک درصد سهم شهرداری و همچنین پوشش مالیاتی مجموعه ادارات مالیات است.
منظور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم استان زنجان از درآمد ناخالص ملی یک درصد، ولی سهم استان در پرداخت مالیات ۱.۵ درصد است، گفت: این یعنی مردم قانونمند هستند و فرار مالیاتی چشمگیری در استان وجود ندارد.

پارک مالیاتی سلطانیه هفت هکتار وسعت دارد و پیش بینی شده است که فازهای بعدی آن از محل منابع ارزش افزوده مالیاتی تکمیل شود.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha