۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
صادرات خودرو، ساختمان سازی و خدمات فنی مهندسی محور تجارت ایران با غرب آفریقا
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

صادرات خودرو، ساختمان سازی و خدمات فنی مهندسی محور تجارت ایران با غرب آفریقا

­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور ما در بخش‌های صادرات خودرو، صنعت ساختمان سازی، نفت و گاز و خدمات فنی و مهندسی می‌توانند با کشورهای غرب آفریقا تعامل داشته باشد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: یکی از کانون‌های توجه ما قاره آفریقاست که دارای ظرفیت‌های بالایی است. میزان صادرات کالاهای ما به آفریقا امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فاطمی امین در ادامه افزود: همایش ایران و کشورهای غرب آفریقا که به مدت سه روز برگزار می‌شود، از اولین همایشهاست که در این سطح برگزار شده است. در این همایش مسئولان و فعالان اقتصادی از ۱۰ کشور غرب آفریقا حضور دارند.

وی با بیان توسعه تجارت با کشورهای غرب آفریقا گفت: در همایش ایران و کشورهای غرب آفریقا ۸۵۰ میلیون دلار قرار داد و بیش از ۱ میلیارد دلار تفاهمنامه امضا خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزهای انجام شده هیات ۵۰ نفری از مسئولان و فعالان اقتصادی که در این اجلاس حضور داشتند از واحدهای تولیدی کشور مانند فولاد، کشتی سازی، نفت و گاز و... بازدید خواهند کرد.

فاطمی امین اظهار داشت: کشورهای غرب آفریقا ظریفیت‌های خوبی در معادن دارند و شرکت‌های ما نیز توانمندی‌های بالایی در زمینه معدن دارند که میتوان از این ظرفیت‌ها برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای غرب آفریقا استفاده کرد.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha