۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار برای سومین روز متوالی| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار برای سومین روز متوالی| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

با کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) برای سومین روز پیاپی با کاهش مواجه شده و به رقم ۱.۰۶۵۰ رسید.

به گزارش بازار، با کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس، نرخ برابری جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) و همچنین هدفگذاری دولت چین برای دستیابی به افزایش ۵ درصد رشد تولید ناخالص ملی در سال ۲۰۲۳، بار دیگر برای سومین روز پیاپی با کاهش مواجه شده و به رقم ۱.۰۶۵۰ رسید. اتحادیه اروپا طی هفته جاری، جلسات مهم دیگری نیز در پیش رو دارد که می تواند به افزایش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار کمک نماید.

در حال حاضر، اندیکاتور RSI برای جفت ارز یورو به دلار در بازه زمانی چهار ساعته، روی عدد ۵۰ قرار داشته و نرخ فعلی نیز در سقف کانال نزولی آغاز شده از ماه فوریه قرار دارد. این وضعیت می تواند نشانگر احتمال آغاز یک حرکت صعودی باشد.

اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار برای سومین روز متوالی| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

نرخ یورو به دلار در زمان تنظیم این گزارش نزدیک به محدوده مقاومت مهم SMA۱۰۰ در ۱.۰۶۵ تا ۱.۰۶۶ و فیب اصلاحی ۲۳.۶ درصد قرار دارد. اگر نرخ فعلی بتواند از مقاومت مذکور عبور نماید، مقاومت بعدی روی ۱.۰۷۵۰ (SMA۲۰۰) قرار خواهد داشت.

اما در صورت معکوس شدن روند فعلی، حمایت فوری نرخ این جفت ارز روی ۱.۰۶۳ (SMA۲۰) قرار دارد که در صورت عدم توانایی گاوها برای حفظ این حمایت، نقطه بعدی حمایت این جفت ارز روی ۱.۰۶ قرار خواهد داشت.

نهایتا نرخ برابری یورو به دلار می تواند تا ۱.۰۵۴ یعنی خط میانی کانال نزولی فعلی قرار خواهد داشت که این رقم می تواند پایانی برای روند نزولی فعلی و تغییر مسیر نرخ به حساب آید.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha