۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
 ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ارتباطات اردبیل جذب شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ارتباطات اردبیل جذب شد

اردبیل- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: از سال ۹۵ تاکنون بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات استان جذب اعتبار داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز رزمی صبح سه شنبه در دیدار با آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به پایش وضعیت ارتباطی روستاهای استان گفت: این طرح به منظور ارزیابی وضعیت ارتباطی یک هزار و ۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و با همکاری کارشناسان واحدهای تابعه وزارت در کمترین زمان ممکن انجام شد که براساس اطلاعات حاصل جهت برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نقاط مختلف، در این طرح اردبیل  از استان های برتر در کل کشور بود.

رزمی ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه USO در اردبیل و کسب رتبه برتر در بین استان‌ها عنوان کرد: در پروژه USO به مناطق محروم روستایی، کوهستانی و گردشگری توجه بیشتری شده و در سال گذشته ۱۶۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا شده و در فاز دوم توسعه فیبر نوری در سالجاری ۱۵۰ کیلومتر در مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اهمیت اتصال مدارس اردبیل به شبکه ملی اطلاعات افزود: پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در ایام بیماری کرونا با تلاش، همکاری و تعامل مجموعه ICT و اداره کل آموزش و پرورش استان در ۴۱۰ مدرسه روستایی استان به‌صورت کامل اجرا شده که ۱۳۲ مدرسه دایر شده جدید و ۲۷۸ مدرسه با ارتقای سرعت اینترنت (ADSL) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل اظهار کرد: با تلاش خستگی ناپذیر دستگاه های ذیربط، تا پایان خرداد ماه سال جاری پروژه اتصال به شبکه ملی اطلاعات ۱۷۶ مدرسه با اینترنت پرسرعت ADSL و ۴۴ مدرسه نیز با تکنولوژی نسل چهارم اپراتور ایرانسل به اتمام خواهد رسید.

رزمی ادامه داد: در اواخر سال ۹۷، ۲۶ درصد روستاهای مناطق مرزی مشکل رومینگ داشتند که با تلاش نیروهای متخصص و با تحقق مصوبات سفر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالجاری تنها هفت درصد مناطق مرزی دارای مشکل رومینگ بوده و شاهد کاهش ۹۳ درصدی مشکلات ارتباطی در مناطق مرزی هستیم و با فعالیت ۱۳۰ سایت جدید در استان، مشکلات رومینگ به صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه مجتمع ICT استان به ۷۱ درصد رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش شبانه روزی شاهد افتتاح این مجتمع در شش ماهه اول سالجاری باشیم.

مدیرکل فاوای استان اردبیل ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته و مسئولیت دفاتر پیشخوان گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد شش مجوز جدید دفتر ICT روستایی و ۱۷ مجوز جدید دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی صادر شده است

وی با تاکید بر اصل حقوق شهروندی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۵۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت و ۱۸ دفتر ICT روستایی فعال بوده که پاسخگویی مناسب در کمترین زمان و  تکریم ارباب رجوع از اهداف اساسی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی است.

رزمی تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و کاهش تخلفات، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نظارت همه جانبه و مستمر بر عملکرد دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی دارد.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ارتباطات استان اردبیل جذب شده است.

کد خبر: ۲۱٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha