۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
امضای موافقتنامه ۲ میلیارد دلاری با غرب آفریقا
رئیس سازمان توسه تجارت خبر داد

امضای موافقتنامه ۲ میلیارد دلاری با غرب آفریقا

رئیس سازمان توسه تجارت گفت: ۵۰ نفر از مسئولان و فعالان اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در همایش بین المللی اقتصادی تجاری ایران و کشورهای غرب آفریقا حضور دارند.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک گفت: قاره آفریقا دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه تجارت و اقتصادی برای کشورمان است که در سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت درادامه افزود: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه آفریقا شده بطوریکه صادرات ایران به کشورهای آفریقایی رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تجربه کرده و از یک میلیارد دلار گذشته و به دو و دهم میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به پتانسیل کشورهای غرب آفریقا بیان کرد: بیشترین تجارت ما با کشوهای شرق و شمال آفریقا بوده است و تجارت با کشورهای غرب آفریقا که مجموعه مهمی از دخایر معدنی و پتانسیل بالایی است، مورد غفلت قرار گرفته است.

پیمان پاک گفت: یکی از موانع در تجارت با کشورهای غرب آفریقا عدم شناخت و ارتباط بود که درهمایش بین المللی اقتصادی امروز که با حضور ۵۰ نفر از مسئولان و فعالان اقتصادی ۱۰ کشور آفریقای غربی برگزار میشود گام‌هایی برای توسعه تجارت برداشته میشود.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های قبلی در این نشست موافقنامه ۲ میلیارد دلاری خواهیم داشت که از چند ماهه قبل مذاکرات و توافقاتی در این زمینه انجام شده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha