۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
بهره‌برداری از ۱۶۱ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی

بهره‌برداری از ۱۶۱ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اعلام بهره برداری از ۱۶۱ پروژه آبخیزداری اعتبار این پروژه‌ها را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسن وحید درباره اعتبارات جدید آبخیزداری نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۲۳۶۰ میلیارد تومان به طرح آبخیزداری کشور از محل تهاتر نفت تخصیص داد.

وحید افزود: با تخصیص این مبلغ، اعتبارات آبخیزداری جهش چند برابری پیدا می‌کند.

به گفته وحید از اعتبارات ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه ۱۴۰۱ آبخیزداری تا کنون ۳۳ درصد آن پرداخت شده است.

این مقام مسئول در باره وضعیت لایحه آبخیزداری تصریح کرد: این لایحه که با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بدنه دولت و دانشگاه‌ها آماده شده است، در تاریخ ۱۹ مهر امسال به دولت ارسال شد و اکنون در کمیسیون زیربنایی دولت، کلیات آن مصوب شده است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی پیش‌بینی کرد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ این لایحه مراحلش را طی کند.

وحید گفت: پروژه‌های آبخیزداری با خلا قانونی مواجه نیستند، اما در مورد انسجام سازمانی و نقش مشارکت مردم و یا برای آن که مدیریت حوزه آبخیز با چالش زیست محیطی مواجه نشود، تهیه و تصویب این لایحه ضروری بود.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از این از تهیه طرح ۹۰ میلیون هکتاری آبخیزداری در قالب برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه خبر داد و گفت: براساس این طرح، سالانه ۹ میلیون هکتار مطالعه و ۸ میلیون هکتار عملیات اجرایی آبخیزداری خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۰٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha