۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۲ هزار واحد مسکونی گچساران بازسازی می‌شود
استاندار در گفتگو با بازار:

۲ هزار واحد مسکونی گچساران بازسازی می‌شود

یاسوج - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بافت فرسوده گچساران تا پایان سال جاری دو هزار واحد مسکونی بازسازی می شود.

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در زلزله اخیر شهر گچساران، واحدهایی که بازسازی شده بود آسیبی ندید اما بافت قدیمی و خانه های قدیمی دچار آسیب شدند و این امر ضرورت توجه مردم به بازسازی این بافتها و افزایش ایمنی ساختمان را یادآور می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران در حال نوسازی است، گفت: در سال جاری برای بازسازی واحدهای مسکونی گچساران ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص می یابد.

کلانتری افزود: بافت فرسوده گچساران در مناطق لبنان، مرکز شهر، سادات و رادک قرار داشته و در این مناطق یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی فرسوده بازسازی شد.

وی تصریح کرد: به متقاضیان و مالکان بافتهای فرسوده، ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و ۴۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی کم بهره اعطا می شود و این فرصت مناسبی برای نوسازی این بافتها در گچساران و ایمن سازی است که این تسهیلات تا سه سال دوره تنفس دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح بازآفرینی بافت فرسوده گچساران به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در محلات بافت فرسوده در حال اجراست،  گفت: پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی و تجاری در بافت فرسوده این شهر قرار دارند.

کلانتری افزود: در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در گچساران، طرح های بازآفرینی شهری اجرا می شود.

وی تصریح کرد: خیابان بلادیان با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال، کتابخانه رودکی با پنج میلیارد ریال و فضای سبز و پارک محله ای بردستانی به مساحت دو هزار و ۲۰۰متر مربع و اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بازآفرینی شد.

کد خبر: ۲۱٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha