۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
بیش از ۴ میلیون هکتار از دیمزارهای کشور زیر کشت طرح جهش تولید رفت
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از ۴ میلیون هکتار از دیمزارهای کشور زیر کشت طرح جهش تولید رفت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور در راستای افزایش تولید و امنیت غذایی زیر پوشش طرح جهش تولید رفت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر روز یکشنبه در همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای شمال‌شرق کشور در بجنورد اظهار کرد: افزایش تولید، تأمین امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده از آب سبز مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است که مقام معظم رهبری در این خصوص تاکیدات فراوانی داشتند.

وی تصریح کرد: در طرح جهش تولید؛ غلات، انواع حبوبات، دانه‌های روغنی و انواع علوفه‌های دامی کشت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هزار نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی در سطح کشور در اجرای این طرح مشارکت‌ دارند که برای بهره‌وری زیاد در امر آموزش کشاورزان تلاش می‌کنند.

مهاجر در بخش دیگری از سخنانش به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح جهش تولید تاکید کرد و گفت: این ستاد تسهیلات کم‌بهره برای خرید انواع ادوات کشاورزی در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد و همچنین در سایر بخش‌ها نیز کمک‌رسان است.

وی، تغذیه گیاه را از اهداف طرح جهش تولید دانست و عنوان کرد: متاسفانه کشاورزان تنها از کود ازت و اوره استفاده می‌کنند و از سایر کودهای مهم از جمله پتاس غافل هستند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کود ازت و اوره برای رشد گیاه مناسب است و ضرورت دارد برای مقاوت گیاه در برابر سرما از کودهای مختلف از جمله پتاس استفاده کرد.

وی در ادامه سطح اراضی دیم کشور را هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از مجموع این میزان چهار میلیون هکتار گندم، ۲ میلیون هکتار باغ و مابقی نیز سایر محصولات و آیش است.

کد خبر: ۲۱۰٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha