۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان بخش صنایع معدنی در آستانه اجرا
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان بخش صنایع معدنی در آستانه اجرا

جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طرح توانمند سازی فارغ التحصیلان جوان (طرح فاجد) در بخش معدن و صنایع معدنی در آستانه اجرایی شدن است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، وجیه الله جعفری افزود: ایمیدرو به عنوان متولی و تسهیل گر توسعه زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی، با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران در نظر دارد با هدف توانمندسازی این بخش و تأمین نیروی انسانی متخصص و مجرب مورد نیاز، اقدام به اجرای طرح فاجد کند.

وی گفت: این طرح با برگزاری دوره‌های کارورزی و در نتیجه کارآمدتر کردن تحصیلات دانشگاهی، بستر ایجاد فرصت‌های شغلی فراگیر برای فارغ التحصیلان جوان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را فراهم می‌کند.

رئیس هئیت عامل ایمیدرو با اشاره به این که در مرحله نخست این طرح ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی حائز شرایط مورد پذیرش قرار می‌گیرند، افزود: دارندگان مدرک مقطع کارشناسی و بالاتر در رشته‌های زمین شناسی (همه گرایش ها) و مهندسی معدن (همه گرایش ها) در این طرح آموزش خواهند دید.

جعفری ادامه داد: فارغ التحصیلان کارشناسی در رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و انرژی، مهندسی عمران و ژئوفیزیک (همه گرایش‌ها به جز زلزله) و بهداشت حرفه‌ای و ایمنی، از دیگر پذیرفته شدگان خواهند بود.

پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های فارغ التحصیلان با کمک ایمیدرو
مجری طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان جوان درباره جزئیات این طرح گفت: دوره دیدگان طرح یاد شده، تحت عنوان کارورز به واحدهای پذیرنده مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، معرفی و به مدت ۱۱ ماه مشغول به کار خواهند شد تا از نزدیک با محیط کار و شرایط حاکم بر آن آشنا شوند.

قاسم حسن زاده افزود: در طرح فاجد، کمک هزینه پرداختی برای کارورز براساس حداقل دستمزد مورد تأیید وزارت کار در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد آن با کمک بنگاه‌های پذیرنده و ۵۰ درصد دیگر با کمک ایمیدرو (از محل ماده ۱۷ اساسنامه) تأمین اعتبار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود پس از پایان دوره مذکور، بیشتر این کارورزان در بنگاه‌های پذیرنده مشغول به کار شوند.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha