۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
احداث دهکده تفریحی برای نفتی های عسلویه و گردشگران
شهردار بنک به بازار خبر داد:

احداث دهکده تفریحی برای نفتی های عسلویه و گردشگران

شهردار بنک در استان بوشهر از ساخت دهکده گردشگری وتفریحی و بومگردی کوهستانی در این شهر خبر داد و گفت: با اتمام این دهکده فرصت خوبی برای استفاده گردشگران و خانواده های شرکت نفت و گاز فراهم می شود.

گروه استانها بازار؛ شهر بَنَک‌ در شهرستان کنگان «استان بوشهر» کنار ساحل خلیج فارس و صنعت عظیم نفت و گاز استان بوشهر قرار گرفته، این شهر به دلیل داشتن ساحل ماسه ای و زیبایی که دارد دارای پتانسیل های فراوان بوده و فرصت های بسیاری را برای سرمایه گذاری به وجود آورده است.

شهر بنک در استان زیبای بوشهر به واسطه مجاورت با شهر نفتی و گازی مسافران گذری زیادی را به خود می بیند. این شهر به واسطه شرایط آب و هوایی کوهستانی که در بعضی مناطق دارد پتانسیل خوبی برای رونق بحث گردشگری این شهر داشته و می تواند مکان مناسبی برای اقامت خانواده های پرسنل شرکت نفت و گاز و همینطور دیگر گردشگران باشد.

شهرداری و شورای شهر بنک برنامه جامعی برای تحقق این هدف و رونق اقتصاد گردشگری این شهر دارند. گفتگوی خبرنگار بازار با حجت ریحانی نیا شهردار بنک را با هم می خوانیم.

*چه برنامه ای برای استفاده از ظرفیت های گردشگری بنک دارید؟

طبق برنامه ای که مجموعه شورا و شهرداری بنک طراحی کردند، در دهکده گردشگری شهر بنک‌، مجموعه سوئیت های اقامتی، تالار پذیرایی، بوم گردی و مجموعه‌ ورزش های آبی پیش بینی شده است. همچنین مجموعه های تجاری ای که در حال مطالعه است و به زودی بسته اقتصادی آن تهیه می‌شود و به اطلاع سرمایه گذاران رسانده خواهد شد.

شهر بنک به دلیل نزدیک بودن به کوهستان فرصت های بسیار زیادی در حوزه کوهستان از جمله کافه، رستوران و بوم گردی می‌تواند داشته باشد. مجموعه شورا و شهرداری آمادگی کامل را برای ایجاد سرمایه گذاری در این شهر دارد. من از سرمایه گذاران و مشاورین و طراحان مجرب در این زمینه دعوت می کنم.

*چشم انداز شما از این بحث چیست؟ فکر می کنید شرایط و هوای خوب کوهستان چقدر می تواند در این طرح قابل استفاده و استقبال باشد؟

با در نظر گرفتن اینکه شهر بنک از لحاظ آب و هوایی در ۶ ماهی که آب و هوای نسبتا گرمی دارد، فضاهایی طراحی می کنیم که متناسب با آب و هوا باشد و گردشگران مخصوص خود را می تواند جذب کند. ما در برنامه پنج ساله و یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدتی را برای شهر بنک ترسیم کردیم که بتوانیم این شهر را در ۱۰ سال آینده به عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم.

شهردار بنک گفت: با توجه به ساحل زیبا و منطقه کوهستانی ای که بنک دارد، قطعا در یکی از فضا ها می شود متناسب با همان فصل با برنامه ریزی های صورت گرفته، گردشگر را جذب کرد شهرستان کنگان در استان بوشهر تقریبا در دو فصل خلاصه می‌شود ما زمستان آنچنان سختی نداریم و معمولا به صورت بهاری و تابستان است، برنامه داریم تا در فضاهایی که در بحث جذب گردشگر مطرح است، به گونه ای خدمات ارائه شود که بتوانیم در تمام فصول گردشگر ها را داشته باشیم

با توجه به ساحل زیبا و منطقه کوهستانی ای که بنک دارد، قطعا در یکی از فضا ها می شود متناسب با همان فصل با برنامه ریزی های صورت گرفته، گردشگر را جذب کرد. شهرستان کنگان در استان بوشهر تقریبا در دو فصل خلاصه می‌شود ما زمستان آنچنان سختی نداریم و معمولا به صورت بهاری و تابستان است. برنامه داریم تا در فضاهایی که در بحث جذب گردشگر مطرح است، به گونه ای خدمات ارائه شود که بتوانیم در تمام فصول گردشگر ها را داشته باشیم. افراد بسیاری در طول سال اینجا کار می کنند و این فرصت می تواند برای استفاده این افراد هم قابل استفاده و مفید باشد.

*از جزئیات اجرای این پروژه بگویید.

یکی از مولفه های اصلی که می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب را به وجود بیاورد بحث جمعیت است. شهر بنک و شهرستان کنگان با وجود مجموعه نفت و گازی که با این شهر همجواری دارد یک جمعیت شناوری را همیشه در خود جای داده، ما این جمعیت شناور را در طراحی و مطالعه دیدیم. در واقع یکی از مولفه های اصلی ما جمعیت است و می توانیم فضایی را که در حال آمده سازی آن هستیم قطعا به جمعیتی که بخاطر حوزه نفت و گاز میزبانشان هستیم اختصاص دهیم.

این جمعیت در مطالعه دیده شده و می توان یک فضای خیلی خوبی را برای اوقات فراغت مجموعه نفتی ها به وجود آورد. انتظار داریم مجموعه نفت و گاز هم در کنار مجموعه شورا و شهرداری باشد و بتوانیم تعامل بسیار خوبی را ایجاد بکنیم که بتوانیم در بحث تفریحی و گردشگری به حوزه نفت و گاز خدمات بدهیم.

خانواده پرسنل شرکت نفت و گاز هم گاهی مراجعه می کنند ولی شهر عسلویه این مقدار ظرفیت ندارد و نمی‌تواند پذیرای خانواده این افراد باشد و زمانی که مراجعه می کنند اوقات خوشی را در این شهر داشته باشند، پروژه دهکده گردشگری شهر بنک می تواند فرصت خوبی برای استفاده این افراد باشد

خانواده پرسنل شرکت نفت و گاز هم گاهی مراجعه می کنند ولی شهر عسلویه این مقدار ظرفیت ندارد و نمی‌تواند پذیرای خانواده این افراد باشد و زمانی که مراجعه می کنند اوقات خوشی را در این شهر داشته باشند. پروژه دهکده گردشگری شهر بنک می تواند فرصت خوبی برای استفاده این افراد باشد. این پروژه استارت خورده و پیمانکار آن شروع به کار کرده و در حال فعالیت است. مدت زمان اجرای این پروژه هم ۲۴ ماه است. در طراحی دهکده گردشگری تمام امکانات از جمله «رستوران، سوئیت های اقامتی، بوم گردی، تالار پذیرایی، مجموعه بازی و کلوپ دریایی و غیره » دیده شده و ان شاء الله بتوانیم از امکانات این دهکده گردشگری واین پتانسیل در بحث گردشگری به نحو احسن استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha