۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
وزارت صمت مکلف به استفاده از ابزارهای نظارتی جهت نظارت دقیق بر استخراج معادن کشور شد
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

وزارت صمت مکلف به استفاده از ابزارهای نظارتی جهت نظارت دقیق بر استخراج معادن کشور شد

نمایندگان مردم در مجلس، وزارت صنعت معدن و تجارت را مکلف به نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور و بازدیدهای دوره‌ای از معادن کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بندهای الحاقی (۷) و (۸)تبصره (۷) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی (۷) تبصره (۷) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با استفاده از ابزارهای نظارتی اعم از نقشه‌برداری، استفاده از پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) تصاویر ماهواره‌ای، باسکول(قپان) های هوشمند، سامانه‌های الکترونیکی نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور را فراهم و از معادن بازدیدهای دوره‌ای بعمل آورد.

براساس بند الحاقی (۸) تبصره (۷) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به شبکه جاده ای ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است بیست و پنج درصد(۲۵%) از وصولی حقوق دولتی سهم استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورهای جاده ای با اولویت جاده های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

به منظور جلوگیری از تخریب جاده های کشور ناشی از اضافه تناژ حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلفند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در خروجی واحد تولیدی نسبت به استقرار دفتر صدور بارنامه اقدام نمایند، تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به أخذ بارنامه و تأییدیه پیمایش توسط اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

کد خبر: ۲۰۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha