۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
دلایل نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی

دلایل نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: شکاف سیاسی بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی، باعث افزایش عرضه های رقابتی بین این دو کشور در حوزه نفت شده است.

به گزارش بازار، حمید درعلی گفت: طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر بازگشایی درهای چین به روی واردات و همچنین کاهش عرضه نفت روسیه، اکثر سرمایه گذاران در بازار انتظار رشد قیمت از بازار نفت را داشتند، ولی چیزی که شاهد آن بودیم، رنج قیمتی نفت در باکس مستطیلی بود که مهمترین عوامل این موضوع شامل موارد ذیل است.

وی افزود: اولین مورد، آخرین گزارش وزارت نفت آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته یک میلیون و ۱۶۶ هزار بشکه افزایش یافته است که این تقریبا سه برابر بیشتر از پیش بینی‌های مورد انتظار بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: همزمان با این گزارش که در خصوص ذخایر نفت آمریکا ارایه شد، وال استریت ژورنال مقاله‌ای را منتشر کرد که از شکاف فزاینده بین عربستان سعودی و امارات متحده که هر دو از تولید کنندگان بزرگ اوپک هستند، این شکاف سیاسی، باعث افزایش عرضه‌های رقابتی بین این دو کشور شده است.

درعلی گفت: روسیه با حفظ کف قیمتی، برنامه خود را برای کاهش ۲۵ درصدی عرضه نفت در ماه مارس اعلام کرده است و انتظارها بر این بود که کشور روسیه ۵۰۰ هزار بشکه در روز را کاهش دهد، اما چیزی که اعلام شده بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که این می‌تواند ناشی از کاهش عرضه‌ها بیش از حد انتظار باشد.

کد خبر: ۲۰۹٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha