۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
افزایش یک درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش یک درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در معاملات آخرین روز هفته پس از آنکه رویترز گزارش داد امارات متحده عربی قصد خروج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را ندارد، یک درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، روز گذشته بهای معاملات آتی نفت برنت با ۷۲ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۱.۰۴ دلار معادل ۱.۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

افزایش قیمت نفت در حالی رخ داد که خروج امارات متحده عربی از اوپک انکار شد. به گفته یک منبع آگاه به رویترز، «گزارش خروج امارات از اوپک یک گزارش به دور از واقعیت است.»

هر دو شاخص اکنون در مسیر افزایش هفتگی قرار دارند؛ زیرا آمارهای قوی اقتصادی چین در اوایل هفته امیدها را برای رشد تقاضای نفت تقویت کرد.

در چین، فعالیت در بخش خدمات با سریع ترین سرعت طی شش ماه گذشته، گسترش یافته است و حکایت از رشد فعالیت‌های تولیدی در چین دارد. پیش‌بینی می شود واردات نفت روسیه از طریق دریا به چین در این ماه به رکورد بالایی برسد.

از سوی دیگر، دلار در روز گذشته، جمعه، کاهش یافت. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار دارند دلار آمریکا طی ماه‌های آینده نیز تحت فشار قرار گیرد. این امر ارزان‌تر شدن نفت دلاری برای دارندگان ارزهای دیگر را در پی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha