۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
آژانس باید وظایف خود را در چارچوب ضوابط پادمان و اطمینان بخش نگه دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

آژانس باید وظایف خود را در چارچوب ضوابط پادمان و اطمینان بخش نگه دارد

اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت:آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بتواند وظایف خود را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط پادمان پابرجا و اطمینان بخش نگه دارد.

به گزارش بازار، نشست خبری مشترک رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز شنبه با محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شود.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در آغاز نشست خبری گفت: دیدار اخیر آقای گروسی که از دیروز بعدازظهر آغاز شد، پیام‌آور برقراری ارتباطات بر روابط کاری به صورت حرفه ای و سازمان انرژی اتمی ایران است. نکته ای که برای ما حائز اهمیت است اینکه ارتباطات و رفت و آمدها و گزارش ها به گونه‌ای باشد که همواره اعتماد آفرین باشد.

وی ادامه داد: ما بتوانیم به صورت اطمینان بخش برای حل و فصل مسائل با پرهیز از ورود دادن و نفوذ دادن عناصر و عواملی که امنیت و هدف آن‌ها بر هم زدن یک روابط عادی و حرفه‌ای است را به وجود بیاوریم. به گونه‌ای که این شیوه تعامل پایدار بماند و همواره آژانس بتواند وظایف خود را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط پادمان پابرجا و اطمینان بخش نگه دارد.

وی ادامه داد: موارد در قالب گفتگوهای دوجانبه و مشترک میان ما و همکاران آژانس و همکاران آقای گروسی انجام شده است و اطمینان دارم که به صورت پایداری تاثیرگذار خواهد شد.

اسلامی گفت: در هفته ای که گذشت ۲۹ کنفرانس هسته ای ملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و کنفرانس سی ام بین المللی بین المللی با همکاری آژانس خواهد بود.

رییس سازمان انرژی تاکید کرد: موضوع مهمی که شب گذشته تفاهم کردیم این بود که در هفته‌ای که گذشت ما بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای را که به صورت ملی برگزار شد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرده و توافق کردیم که از کنفرانس سی‌ام به بعد کنفرانس ما بین المللی خواهد بود که با مشارکت آژانس بین‌المللی انجام خواهد شد که روایتگری از برنامه هسته‌ای ایران از یک سو و از سمت دیگر ارائه ظرفیت قابل ملاحظه دانشمندان و مراکز علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران نیز تاثیرگذار است و می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای به آژانس بین‌المللی برای ارائه به سایر کشورها کمک کند، برگزار شود و این کنفرانس از سال آینده با مشارکت آژانس به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد که مورد موافقت و حمایت آقای گروسی هم قرار گرفت.

اسلامی تاکید کرد: شب گذشته سهمیه بانوان ایرانی در ضیافت شام سهم فوق العاده‌ای بود که موجب شگفتی برای آقای گروسی و همکارانشان بود که این همه تعداد بانوان فرهیخته تأثیرگذار در حوزه هسته‌ای فعالیت می‌کنند و همچنین چند نفر از همسران شهدای هسته ای که خودشان هم از اساتید هستند و هم در دانشگاه‌ها تدریس می کنند و در زمان ترور همسرانشان در صحنه حادثه حضور داشتند هم در جلسه حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در همایش دیشب مشخص شد که جریان علمی پژوهشی و فناوری هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران یک جریان قدرتمند است و خانم‌ها و آقایان در سنین مختلف به ویژه با جوانانی که حضور داشتند بیانگر این حقیقت بود که این دانش، دانشی درون زا است که با عشق و ایمان رو به گسترش بوده و پیام آور صلح و مودت و دوستی است. جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است که دستاوردهای خود را با سایر ملت ها هم به اشتراک بگذارد.

رافائل گروسی روز جمعه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت؛ وی در نخستین دیدار رسمی خود دیروز با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت و گو کرد که این مذاکرات امروز نیز ادامه یافت.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha