۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
تحقق درآمدهای مالیاتی سال آتی جای تامل دارد
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

تحقق درآمدهای مالیاتی سال آتی جای تامل دارد

شادمهر، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس، گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی سال آتی جای تامل دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، گفت: از نظر دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس پیش بینی و تحقق ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات جای تامل و بحث دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: هنوز بخش‌های تحقق نیافته مالیات از واردکنندگان دانه درشت مشخص نیست، مالیات خانه های خالی هنوز اجرا نشده و معلوم نیست اخذ مالیات از نقل و انتقالات و ویلاهای لوکس و شیک چه سازوکاری دارد؛ به اذعان خود مالیاتی ها رکورد نظام مالیاتی شکسته شده که باید بررسی شود، باید اعلام شود که از یک کارمند دولت و حقوق بگیر چه میزان مالیات دریافت می‌کنند.

وی با طرح این سوال که آیا در توزیع استانی مالیات ها عدالت مالیاتی رعایت شده است، ادامه داد: برای تمام استان‌ها از نظر قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مالیات پیش بینی شده، آیا استان‌ها رشد متوازن داشته اند که مالیات متوازن پرداخت کنند، بر این اساس استان‌های ایلام و گلستان که از میانگین کشور نیز سرانه درآمدی آنها پایین‌تر است باید مالیاتی مشابه مالیات استان‌های صنعتی پرداخت کنند.

شادمهر، افزود: این ادعا که کسری بودجه نداریم بیشتر به یک شوخی تلخ شباهت دارد، به فرض اگر ما کسری بودجه نداریم پس تورم باید بسیار اندک باشد در صورتی که ۴۰ درصد تورم پیش بینی کرده‌اند که قطعا بیشتر از است و این موضوع پیام روشنی دارد.

وی با بیان اینکه با تدوام شرایط فعلی اقتصادی اوضاع معیشت مردم بهبود پیدا نمی‌کند و باید دولت راهکارهای کوتاه مدت جهت بهبود معیشت داشته باشد، گفت: با وجود فشار مالیاتی و عدم رشد اقتصادی تورم شدیدتر می‌شود، در این شرایط رکود اقتصادی تولیدکنندگان مجبورند یا کار را تعطیل کنند یا قیمت ها را بالاتر ببرند.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha