۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
مجوز مجلس به دولت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو کمک های بلاعوض جهت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

مجوز مجلس به دولت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو کمک های بلاعوض جهت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی

نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف دو میلیارد یورو، برای جبران خسارت و پیشگیری از بلایای طبیعی را دریافت و به صندوق خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (هـ) تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (هـ) تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ ‌به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو، کمکهای بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمانهای بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل جهت مقابله با سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گرد وغبار، بیابان زدایی، حفاظت از تالاب ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرحهای موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند. دستگاههای ‌اجرائی دریافت‌کننده مکلفند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمکهای دریافتی را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور ارائه نمایند. ده درصد (۱۰%) از مبلغ مندرج در این بند جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha