۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
وصل کردن کوادکوپتر و دوربین آن به گوشی موبایل

وصل کردن کوادکوپتر و دوربین آن به گوشی موبایل

افراد بسیاری همواره به پرواز علاقه دارند و خرید یک کوادکوپتر می تواند رویای پرواز را برایشان به حقیقت بپیوندد.

به گزارش بازار، افراد بسیاری همواره به پرواز علاقه دارند و خرید یک کوادکوپتر می تواند رویای پرواز را برایشان به حقیقت بپیوندد. بی شک لذتی که در خرید کوادکوپتر و دیدن ابر و پرواز میان آنها وجود دارد با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. همه ما دوست داریم این لحظات زیبا را ثبت کنیم و راحت‌ترین راه برای ثبت این لحظه های زیبا، استفاده از گوشی موبایل است. چگونه دوربین کوادکوپتر را به گوشی متصل کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از ثبت تصویر از طریق کوادکوپتر لذت ببرید.

سایما آرسی بزرگترین مرجع خرید کوادکوپتر ارزان قیمت و کوادکوپتر دوربین دار در ایران می باشد.

چگونه دوربین کوادکوپتر را به گوشی متصل کنیم؟

از لذت های داشتن کوادکوپتر می توان به هدایت آن با گوشی اشاره کرد. متصل کردن دوربین کوادکوپتر به گوشی موبایل فرایند دشواری نیست. شما باید قبل از اینکه کوادکوپتر را به پرواز در بیاورید دوربین و ارسال تصویر آن را راه‌اندازی کنید. ابتدا قبل از هر چیزی برای تقویت مهارت خود در پرواز تمرین کنید و سپس به سراغ فیلمبرداری و ثبت تصویر بروید. 

دانلود برنامه کوادکوپتر 

قبل از اینکه کوادکوپتر را به پرواز در بیاورید به میزان شارژ آن توجه کنید و گوشی خود را نیز چک کنید. برنامه کنترل کوادکوپتر را در گوشی خود نصب کنید. برای اینکه برنامه کوادکوپتر را نصب کنید می توانید از بارکد روی کوادکوپتر کمک بگیرید. اغلب نرم افزار های کوادکوپتر برای سیستم اندروید و آیفون او اس موجود است.

پس از دانلود برنامه باید سوکت دوربین را به هلی شات خود متصل کنید ک دوربین را در قسمت زیرین هلی شات خود متصل کنید. هنگامی که کوادکوپتر را روشن کنید چراغ های درونی دوربین نیز روشن خواهند شد. پس از اینکه کاملا از صحت دوربین خود مطمئن شدید باید به موبایل را به هلی شات متصل کنید. وای فای گوشی خود را روشن کنید و منتظر پیدا کردن دستگاه باشید. معمولا با نام FPV-WIFI مواجه می‌شوید و باید به  آن متصل شوید. اکنون می توانید از طریق برنامه ای که دانلود کرده اید کوادکوپتر خود را به پرواز در آورید. شما نیز می‌توانید توانید از طریق برنامه دوربین کوادکوپتر تصاویر و فیلم ها را ضبط کنید. برای ثبت معمولا گزینه های Go یا start وجود دارد. با کلیک بر روی این گزینه ها می توانید فیلم یا عکس بگیرید یا اینکه فیلمبرداری را کنترل کنید. فیلم هایی که از طریق کوادکوپتر ثبت می‌شود در گالری گوشی شما قابل مشاهده است. همچنین توجه داشته باشید که در اتصال گوشی به کوادکوپتر نیازی به اینترنت نخواهید داشت.

افزایش کیفیت تصویر از طریق گوشی  پس از متصل شدن به کوادکوپتر 

خرید کوادکوپتر های گران و با کیفیت همیشه سبب ثبت فیلم و عکس های با کیفیت نمی‌شود. اگر تسلط و مهارت کافی داشته باشید می توانید با یک کوادکوپتر معمولی هم عکس های با کیفیتی ثبت کنید. در ادامه روش هایی را بیان می کنیم تا بتوانید کیفیت تصاویر را افزایش دهید. 

  • افزایش تسلط بر رادیو کنترل: پس از اینکه پرواز را شروع کردید باید هلی شات بر روی یک سطح صاف قرار بگیرد. بهتر است ابتدا اتصال درست  کوادکوپتر و رادیو کنترل را چک کنید. اگر برای اولین بار کوادکوپتر را به پرواز در می‌آورید باید مراقب باشید که آسیبی به آن وارد نشود.  با تجربه و افزایش زمان پرواز،تسلط شما بر کوادکوپتر بیش‌از خواهد شد. این نکته در تمام کوادکوپتر ها یکسان بوده و همه چیز با تمرین بدست خواهد آمد.
  • پرواز هلی شات در محیط بسته: معمولا در فضای بسته خطرات کمتری وجود دارد و برای پرواز کوادکوپتر نیز مناسب تر خواهد بود. برای اینکه بتوانید کوادکوپتر را با گوشی کنترل کنید باید تسلط و مهارت بیشتری داشته باشید. محیط های بسته همواره با محدودیت های زیادی مواجه هستند اما این محیط ها گزینه خوبی برای تمرین محسوب می شوند. علاوه بر این که در این محیط ها مهارت شما افزایش پیدا می‌کند بلکه سبب افزایش تمرکز و قدرت شما خم خواهد شد. هنگامی که از نرم افزار کنترل گوشی استفاده می‌کنید زیاد از سوژه دور نشوید و زیاد هم به سوژه خود نزدیک نشوید. چیزی که در عکاسی بسیار مهم است تنظیم فاصله است. اگر قصد دارید در زمینه فیلمبرداری و عکسبرداری فعالیت کنید باید دارای دانش عکاسی هم باشید. اگر سوژه دور شوید از جزئیات آن بی خبر خواهید ماند. همینطور بالعکس اگر به سوژه خیلی نزدیک شوید علاوه بر اینکه استرس ایجاد خواهید کرد بلکه ممکن است دیگر نتوانید کوادکوپتر را کنترل کنید.
  • لنز کیفیت تصویر را تمیز نگه دارید: تمیز بودن لنز دوربین بسیار مهم بوده و همین امر سبب تولید فیلم های با کیفیت تری خواهد شد. فرقی نمی کند که با رادیو کنترل گوشی خود را کنترل می کنید یا با کوادکوپتر در هر صورت لنز شما در هنگام فیلمبرداری باید تمیز باشد. عکاس ها برای افزایش کیفیت عکاسی تود دوربین ها را تا حد ممکن تمیز نگه می‌دارند. لنز دوربین با توجه به شرایط محیطی خیلی زود آلوده می‌شود و باید قبل و بعد پرواز آن را با دستمال های مخصوص تمیز کنید. توجه کنید که دستمال حتما باید مخصوص همان کار باشد تا به لنز آسیبی وارد نشود.


 

سخن آخر 

پس از اینکه دوربین کوادکوپتر را به گوشی خود متصل کردید نگران کیفیت فیلم و عکس نباشید. شما می توانید با کسب تجربه بیشتر و افزایش مهارت در مدت زمان کوتاهی فیلم های بسیار با کیفیتی را ثبت کنید. بی شک اتصال دوربین کوادکوپتر به گوشی می تواند روز های خسته کننده و دشواری عکاسی را به ساعاتی شاد تبدیل کند. اگر قصد خرید کوادکوپتر را دارید باید بگوییم که سایت ما از جمله معتبرترین سایت هایی است که در این زمینه فعالیت می کند. شما میتوانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید و با کیفیت ترین کوادکوپتر را خریداری کنید.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha