۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
جریمه ۲.۵ میلیاردی واحدهای صنفی متخلف در تهران

جریمه ۲.۵ میلیاردی واحدهای صنفی متخلف در تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۱۵۰ واحد صنفی، فروشگاهی و غرف سازمان میادین به علت کم‌فروشی یا گران‌فروشی، ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش بازار، جبرئیل برادری با اشاره به اجرای طرح گشت مشترک مراکز عرضه محصولات کشاورزی افزود: با شروع این طرح از نهم اسفند ماه تا کنون ۱۰۰ تیم ارزیابی از ۱۴۲۹ واحد عرضه در استان تهران بازرسی کردند که ۱۵۰ واحد به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی و کم فروشی جریمه شدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تنظیم بازار افزود: طی دو ماهه اخیر بیش از ۷ هزار تن گوشت قرمز منجمد، ۳ هزار تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ۴۵ هزار تومان برای مصرف کننده، ۳ هزار تن برنج هندی تخصیص‌یافته به استان تهران با قیمت ۳۳ هزار تومان و ۷۷۰ تن گوشت گرم داخلی و وارداتی در سطح استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: علاوه بر این طرح که در راستای طرح تنظیم بازار و طرح فجر تا فطر صورت گرفت، برای آرامش بازار و جلوگیری از هرگونه سود جویی در بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، بسیج اصناف و سایر واحدها در قالب طرح اقدام مشترک نسبت به رصد و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی کشاورزی اقدام کرده‌اند که از نهم اسفند ماه تا کنون در قالب یکصد تیم، ۱۴۲۹ واحد عرضه اعم از فروشگاه‌های زنجیرهای، صنوف، غرف سازمان میادین را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۱۵۰ واحد به مبلغ حدودی ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال جریمه شدند.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران علاوه بر توزیع مناسب اقلام اساسی کشاورزی با قیمت مصوب، دسترسی آسان آحاد جامعه به این کالاها را از طریق عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، غرف سازمان میادین، صنوف و سایر مراکز عرضه فراهم کرده است.

برادری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در بازار اقلام اساسی به‌کار خواهیم بست.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha