۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
کاهش ۳۰ درصدی ثبت تخلفات تاخیر اتوبوسها

کاهش ۳۰ درصدی ثبت تخلفات تاخیر اتوبوسها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: از ابتدای امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰؛ تخلف تاخیرهای بیش از یک ساعت اتوبوسها ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، مهدی خضری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۷ مورد شکایت تاخیر بیش از یک ساعت ثبت شده است؛ این در حالی است که در سال ۱۴۰۰, ۲۱۹ مورد شکایت ثبت شده بود.

خضری گفت:این شکایتها در کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲و ۱۴ بررسی و با شرکتهای مسافربری و رانندگان و مالکان متخلف برخورد شده است.

خضری گفت: امسال با افزایش کنترل ها و نظارتهایی که در سطح مسافربری داشتیم سعی کردیم با این تاخیرها برخورد کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت : بخشی از این تاخیرها درباره نظارت مدیران فنی در پایانه ها و الزام به رعایت ایمنی سفر در سطح جاده های کشور است و بخشی هم با مسافرانی که با تاخیر در ترمینال حاضر می شوند در ارتباط است.

خضری گفت: یک سفر ایمن نیازمند انجام اقدامات اولیه و آمادگی اتوبوسها و سرویس آنهاست؛ به همین علت شاهد تاخیرهای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای هستیم.

خضری گفت: با توجه به اینکه صدور صورت وضعیت مسافری در سطح کشوری و استانی ‌,‌ آنلاین است،‌ گاهی شاهد قطعی اینترنت و برق و کندی سیستم هستیم که تا آماده شدن صورت وضعیت چند دقیقه ای زمان می برد و سبب تاخیر در سفر می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت : روزانه حدود ۲ هزار سرویس از مبدا تهران به سایر نقاط کشور اعزام می شود و این حجم از سفر با آماده شدن ناوگان برای پذیرایی از مسافران تاخیرهایی را به دنبال دارد.

خضری با عذرخواهی از مردم گفت: امیدواریم با ارایه خدمات بهتر در سفرهای جاده ای؛ خدمات مسافرتی بهتری را به مسافران ارایه دهیم.

خضری گفت : ۳ موضوع جاده،وسیله نقلیه و انسان، موضوعات پیش بینی نشده ای هستند و در برخی موارد ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد و سبب تاخیرها شود.

خضری گفت : اگر ناوگان شرکت مسافرتی نتواند بیش از یک ساعت در سکو حاضر شود بر اساس قانون شرکتهای مسافربری باید ناوگان را جایزگزین و جا به جا کنند.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha