۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
گرانی پوشاک شب عید | دستفروشان نیازمند ساماندهی هستند
آقاکوچکی در گفتگو با بازار:

گرانی پوشاک شب عید | دستفروشان نیازمند ساماندهی هستند

تهران- آقاکوچکی، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران، گرانی را مشکل بزرگ خانواده‌ها برای تامین پوشاک دانست و گفت: پوشاک در زمره اولویت‌های اساسی و اصلی مردم نیست.

حسین آقا کوچکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خرید شب عید فقط مختص خانواده هایی شده که فرزند داشته و به نوعی اجبار در خرید پوشاک دارند، بیان کرد: به طور معمول بازار شب عید صنف پوشاک از اوایل اسفند آغاز می شد اما امسال مردم بیشتر سعی می کنند ابتدا اقلام خوراکی را برای نوروز مهیا کنند و سپس با توجه به گرانی ها اگر درآمد خانواده اجازه داد به سمت خرید البسه بروند.

وی با بیان اینکه گرچه قیمت لباس نسبت به دیگر وسایل کمتر افزایش قیمت پیدا کرده اما ترجیح مردم باز هم این است که به سمت خرید اقلام ضروری بروند، افزود: پوشاک طبق مد روز دوخت می شوند لذا تولید کنندگان و فروشندگان این صنف فرصت زیادی برای فروش ندارند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران با بیان اینکه برخی همکاران ما حتی زیر قیمت هم اقلام شان را به فروش می رسانند تا به نقدینگی مورد نیاز برسند و اجناس در انبار نماند و همچنین بتوانند اقلام به روز تری را خریداری کنند، تاکید کرد: در بسیاری از اصناف مانند لوازم یدکی و قطعات خودرو این موضوع دیده نمی شود اما در بازار پوشاک شاهد این امر هستیم.

آقا کوچکی با بیان اینکه دستفروشان هیچ‌گاه مالیات نداده و بسیاری از خرج‌های یک مغازه را ندارند لذا ساماندهی آنها نیاز است، گفت: برای ساماندهی اقداماتی صورت گرفته اما یک نکته را نیز باید از یاد نبرد که اگر قرار است مالیات داده شود همه باید یکسان بپردازند چه یک کارمند با حقوق ۱۰ میلیون تومان چه یک دستفروش با حقوق ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان اما در عمل شاهد هستیم که دستفروش هیچ مالیاتی نمی دهد و این عادلانه نیست.

وی افزود: ممنوعیت واردات پوشاک به کشور باعث افزایش قاچاق شد گرچه بسیاری از پوشاک نیز ایرانی هستند اما با لیبل خارجی به فروش می روند دلیل این امر تفاوت گاهی تا ده برابری نرخ کالای ایرانی با خارجی است پس تولید کننده ترجیح می دهد که جنس خود را با نام خارجی روانه بازار کرده و سود بیشتری داشته باشد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن‌فروشان تهران بیان کرد: فروش مجازی یک نوع کاسبی است اما بزرگترین عیب های آن سوء استفاده، کلاهبرداری و عدم امکان خرید حضوری، مرجوع کردن و مسائلی از این قبیل است ضمن اینکه هزینه کرایه مغازه، آب، برق، مالیات و ... را هم ندارند.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha