۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
افزایش بیمه قالیبافان در رکودی ۱۰ ساله

افزایش بیمه قالیبافان در رکودی ۱۰ ساله

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفرمشول بیمه قالیبافی تنها ۲۳۰ هزار نفر دارای بیمه هستند و بیش از ۱۰ سال است که حتی یک نفر هم به بیمه قالیبافان اضافه نشده است.

به گزارش بازار، فرحناز رافع افزود: بیمه قالیبافان سالیان سال است که در تبصره ۱۴ بوده و تامین مالی آن از حوزه هدفمندی یارانه هاست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در حال حاضر تبصره ۱۴ قانون بودجه دارای ۶ بند است که نیازمند افزوده شدن یک بند دیگر است تا تامین بودجه بیمه قالیبافان در این تبصره قرار بگیرد البته این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رد شده است.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش هم اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با دارا بودن کارت شناسایی قالیبافی در صنعت فرش دستباف مشغول فعالیت هستند که فقط ۲۳۰ هزار نفر بیمه قالیبافی دارند و باقی فعالان فاقد بیمه هستند.

خانم رافع گفت: اگر بیمه قالیبافان در تبصره ۱۴ قانون بودجه با افزوده شدن یک بند جدید قرار بگیرد و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود حداقل تعداد بیمه شدگان قالیبافان سالانه ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، متاسفانه بیش از ۱۰ سال است که نفری افزایش در بیمه قالیبافان نداشته ایم و شاهد کاهش بیمه شدگان هستیم.

وی ادامه داد: امسال با هماهنگی و همکاری که با سازمان تامین اجتماعی داشته ایم فقط توانستیم به ازای هر یک نفر که از بیمه تامین اجتماعی خارج می‌شود یک نفر را وارد کنیم‏، که این کافی نیست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که در بودجه سال آینده (۱۴۰۲) حتماً بیمه قالیبافان را در تبصره ۱۴ بیاورند و در غیر این صورت دوباره بیمه قالیبافان مانند سال گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha