۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
شیرین سازی ۲۴۰ هزار متر مکعب آب دریا در استان بوشهر
وزیر نیرو خبر داد:

شیرین سازی ۲۴۰ هزار متر مکعب آب دریا در استان بوشهر

بوشهر- وزیر نیرو از شیرین سازی ۲۴۰ هزار متر مکعب آب دریا در استان بوشهر تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان دقایقی پیش در آیین افتتاح آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر اظهار داشت: متنوع‌سازی منابع آب از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: استفاده از آب‌های غیر متعارف از برنامه‌های وزارت نیرو است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد جمعیت جهان در سواحل مستقر هستند و استفاده از این منبع امری لازم و ضروری است.

محرابیان تصریح کرد: بدلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح، از این منابع نتوانسته‌ایم برای مصارف بهره ببریم که بحمدالله اکنون وزارت نیرو در این طرح مصمم است.

وزیر نیرو ابراز کرد: ۲۴۰ هزار متر مکعب در پایان دولت، آب شیرین شده در بوشهر تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل این پروژه، تنش آبی در استان بوشهر به طور کامل رفع می‌شود.

محرابیان گفت: امروز در وزارت نیرو استفاده از ظرفیت آبهای نامتعارف بعنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت در دستور کار و پروژه‌های متعددی در حال اجرا است و پیش بینی شده نیمی اپز این ظرفیت در شهرها و نواحی ساحلی و نیمی هم برای انتقال به داخل سرزمین به ویژه فلات مرکزی و استان‌های واقع دراین منطقه است.

به گفته وزیر نیرو در همین رابطه ابرپروژه‌هایی در کشور در حال اجرا است که مهمترین آنها خط انتقال آب سیستان و بلوچستان و در ادامه خراسان جنوبی و رضوی است که این پروژه امروز در کمتر از یک سال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این پروژه و خط انتقال آبرسانی بعنوان یک ابرپروژه عظیم است و شاید در منطقه مشابه آن را نداشته باشیم.

محرابیان گفت: در کنار این پروژه خط دوم انتقال آب به استان‌های کرمان و یزد است که به تازگی عملیات اجرایی آن با دستور رئیس جمهور آغاز و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی اظهار کرد: خط سوم خط اختصاصی استان اصفهان است که به ویژه در منطقه اصفهان با سرعت بی‌نظیری پیش می‌رود و امید می‌رود با اجرای این خط و سایر خطوط دیگر بخش عمده ای از مصارف شرب، بهداشتی و صنعتی این استان‌ها تامین شود.

وی گفت: همچنین در استان فارس نیز ۲ خط پیش بینی شده که یک خط آن با سرعت و پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

به گفته محرابیان در استان بوشهر پیش بینی شده که تا پایان دولت ۲۴۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب شیرین کن‌ها آب شیرین شده در شبکه توزیع شهرهای استان استفاده شود.

وی ادامه داد: در ایتدای کار دولت سیزدهم کل ظرفیت آبشیرین کن در استان بوشهر ۳۵ هزار مترمکعب بود و از سال گذشته تاکنون این ظرفیت به ۱۰۲ هزار مترمکعب رسیده است.

محرابیان با تاکید براینکه ارتقای ظرفیت آبشیرین کن ها در استان بوشهر به ۲۴۰ هزار مترمکعب یک برنامه شدنی و منطقی است گفت: با این اقدام شاهد هیچ تنش آبی در استان بوشهر نخواهیم بود هرچند در زمان حاضر هم به نسبت سال قبل مردم تصدیق می کنند که مدیریت آب بهتر انجام شد.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha