۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
اتمام بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده خوی تا پایان خرداد
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

اتمام بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده خوی تا پایان خرداد

نیکزاد، رییس بنیاد مسکن گفت: با اراده مردم و همت مسئولان بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده شهرستان خوی تا پایان خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد با اشاره به اینکه با همت مسئولان و اراده مردم بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی در حال انجام است گفت: تا پایان خرداد ماه سال آینده بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده به اتمام خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، بنیاد مسکن هم‌اکنون ۶۰ هزار واحد مسکونی حادثه دیده در ۲۲ نقطه زلزله زده کشور را در دست بازسازی و تعمیر دارد. کار بازسازی این واحدهای مسکونی با همت ستاد استانی و سه استان معین در منطقه خوی انجام می‌شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در مجموع به ۹ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب وارد کرده است. بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ خوی که هشتم بهمن ماه سال جاری رخ داد، یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که نیازمند تعمیرات است.

زلزله خوی هشتم بهمن ماه امسال در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت. هم اکنون ارزیابی‌ها و امداد رسانی به زلزله‌زدگان در حال انجام است.

نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با هدف مصونیت و پیشگیری از حوادث در زمان بلایای طبیعی و سوانح از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار واحد معادل ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده است.

در زمان حاضر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا در کشور وجود دارد که از این مجموع ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۱۱۰ هزار واحد نیز در قالب نهضت ملی مسکن و بخشی نیز از طریق تفاهم نامه‌ها در دست احداث و بازسازی هستند.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha