۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
قالیشویی ۳۵درصد گران شد| افزایش دستمزد کفاف تامین مواد اولیه را نمی‌دهد
رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران:

قالیشویی ۳۵درصد گران شد| افزایش دستمزد کفاف تامین مواد اولیه را نمی‌دهد

تهران- محمدی، رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران از افزایش قیمت ۳۵ درصدی قالیشویی خبر داد و گفت: مواد اولیه مورد نیاز به مراتب از این میزان گران‌تر شده است لذا این افزایش کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نرخ اتحادیه قالیشویی از آذر ماه سال جاری ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: با آغاز رسوم خانه تکانی دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت چرا که یکبار این افزایش اعمال شده است اما گرانی بخش شوینده ها بسیار بیشتر از این ۳۵ درصد بوده و فعالان این صنف را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ واحد قالیشویی زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند و اتحادیه در قبال این افراد تنها می تواند پاسخگو باشد، افزود: در دوران کرونا مردم کمتر قالی خود را برای شستشو می فرستادند که باعث شد تا بسیاری از فعالان این رشته متضرر شده و حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد تغییر شغل دهند.

رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران بیان کرد: گرانی های اخیر و تورم نیز باعث شده تا قالیشویی دیگر رونق سابق را نداشته باشد و رکود در این صنف دیده می شود.

محمدی ادامه داد: مواد اولیه ای مانند کلر٬ آب ژاول٬ پودر٬ شامپو بسیار گران شده و در کنار عدم تمایل مردم برای شستشوی مرتب و بعضا هر چند ماه یکبار فرش ها و افزایش قیمت کار قالیشویان را به خطر انداخته است.

وی افزود: برخی از سودجویان نزدیک عید نوروز با تبلیغات جزئی اقدام به جذب مشتری کرده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کنند و از آنجا که عضو اتحادیه نیستند، قابل پیگیری نیز نیستند.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha