۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
ادامه نوسانات قیمت پیاز در بازار| واردات به موقع انجام نشد
دارایی نژاد به بازار گفت:

ادامه نوسانات قیمت پیاز در بازار| واردات به موقع انجام نشد

تهران- دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: نوسانات قیمت صیفی جات و محصولاتی مانند پیاز ادامه دارد اما دلیل آن کم شدن عرضه و برداشت دیر هنگام بوده است.

مصطفی دارایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه با کم شدن برداشت کشاورزان به دلیل شرایط آب و هوایی و عرضه کم و نامناسب شاهد افزایش قیمت پیاز تا ۱۸ و ۲۲ هزار تومان بوده ایم، تاکید کرد: با توجه به اینکه در بندرعباس٬ سیستان و بلوچستان و جیرفت باران نبارید کشاورزان توانستند محصولات را به موقع برداشت و روانه بازار کنند که همین امر باعث کاهش قیمت تا ۱۵ تا ۱۹ هزار تومان پیاز شد.

وی افزود: شرایط جوی تاثیر مستقیمی بر نرخ پیاز دارد و با توجه به سرمایی که در پاکستان امسال مشاهده شد مردم این کشور روزانه دو تا سه هزار تن و عراق روزی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پیاز ایرانی خریدند و از کشور خارج کردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران بیان داشت:تقاضا بر قیمت پیاز بسیار تاثیر می گذارد چنانکه در همین مدت از انبار ها روزانه یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ تن پیاز خارج و وارد میادین شد و پیاز جیرفت ۱۵ تا ۱۹ و بار اصفهان و زنجان نیز ۱۹ و ۲۰ هزار تومان نرخ گذاری شد و حتی ۵۰۰ تن اضافه بار در میادین داشتیم که خریدار نداشت.

دارایی نژاد تاکید داشت: در این شرایط الزام به واردات پیاز داشتیم اما بر خلاف گفته وزارت جهاد کشاورزی که ۵۰ هزار تن واردات را اعلام کرده بود در میادین پیاز وارداتی مشاهده نشد اگر این مقدار پیاز وارد کشور می شد یقینا قیمت پیاز به ۱۵ هزار تومان می رسید.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha