۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
سازوکار مرکز مبادله ایران نرخ ارز را کاهشی می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سازوکار مرکز مبادله ایران نرخ ارز را کاهشی می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که مرکز مبادله ایران قطعا در کاهش نرخ دلار کمک‌کننده خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه جدید شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که براساس آن شرکت‌های فولاد و پتروشیمی باید صد در صد ارز خود را به مرکز مبادله ایران عرضه کنند، گفت: شرکت‌های نفتی و پتروشیمی به واسطه ارزانی انرژی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، باید متعهد به عرضه ارز خود باشند و در این کار کوتاهی نکنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بحث نیمایی در گذشته مطرح بود، اما امروز در مرکز مبادله ایران درباره مبالغ بالاتری صحبت می‌شود. چنانچه با این امتیازات همکاری لازم صورت نگیرد، قطعا مجلس ورود پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این رابطه یادآور شد: متاسفانه قسمتی از موضوع آقایی دلار در کشور از القائات بیرونی تاثیر می‌گیرد. ادامه ناآرامی‌های اجتماعی در حوزه اقتصادی است، بنابراین همه باید برای حل این مسئله دست به دست هم دهند. مجلس اختیار گران کردن بحث سوخت و خوراک آن‌ها را به دولت داده و دولت می‌تواند با کسانی که اصرار بر عدم همکاری دارند، برخورد کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در خصوص ارتباط مرکز مبادله ایران و کاهش نرخ دلار بیان کرد: مرکز مبادله ایران قطعا در کاهش نرخ دلار کمک‌کننده خواهد بود. مسئله دلار در کشور بر اساس دو نیاز کاذب و واقعی قیمت گذاری می‌شود، دولت و حاکمیت اعلام کرده که نیاز واقعی را جوابگو است، بنابراین مبلغ سنگینی از دلارهایی توسط پتروشیمی، میعانات گازی و نفت براساس مبلغ واقعی عرضه می‌شود که حاشیه سود خوبی هم خواهد داشت. از طرف دیگر می‌توان به سمت مبلغ نیمایی هم حرکت کنیم و قیمتی که درکشور به وجود آمده را بشکنیم.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha