۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
میز وکیوم چیست؟ + مزایا و معایب

میز وکیوم چیست؟ + مزایا و معایب

میز وکیوم میزی از جنس MDF است که با روکشی به نام وکیوم پوشانده میشود. وکیوم نوعی ماده شیمیایی است که با حرارت به مغز MDF خام میچسبد و کاملا با MDF یکپارچه میشود.

به گزارش بازار، به نظرتان میزهای وکیوم از جنس ام دی اف هستند یا نئوپان؟ استحکام این میزها چقدر است و در چه مکان هایی می توان از آن ها استفاده کرد؟ میزهای وکیوم چقدر شیک و زیبا هستند؟ این میزها چه مزیت ها و معایبی دارند؟ مبلمان اداری پدر، عرضه کننده انواع میز اداری و صندلی های مدیریتی و کارمندی، میزهای وکیوم را به شما معرفی می کند تا برای خرید بهتر تصمیم بگیرید.

میز وکیوم چیست؟

میز وکیوم میزی از جنس MDF است که با روکشی به نام وکیوم پوشانده میشود. وکیوم نوعی ماده شیمیایی است که با حرارت به مغز MDF خام میچسبد و کاملا با MDF یکپارچه میشود.

میزهای وکیوم دارای طرح ها و رنگ های مختلف هستند که با توجه به دکوارسیون محیط کار یا زندگی خود، میتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. اگر به دنبال میزهای با ظاهر لوکس و شیک هستید، میزهای وکیوم انتخاب هایی مناسب برایتان هستند.

میزهای وکیوم در چه مکان هایی استفاده می شوند؟

اما میزهای وکیوم برای چه مکان هایی مناسب هستند و چه کاربردهایی دارند؟ این میزها مدیریتی هستند یا نوع کارمندی آن هم وجود دارد؟

برای استفاده از میز وکیوم هیچ محدودیتی ندارید (البته اگر محدودیت فضا نداشته باشید!) و می توانید از این میز در محل کار یا خانه برای کارهای مختلف استفاده کنید.

نظرتان در مورد مدیریتی یا کارمندی بودن میز وکیوم چیست؟ از این بابت نیز نگران نباشید! میزهای وکیوم هم می توانند در ابعاد میز مدیریتی و مجهز به کشوی مجزا تولید شوند و هم در اندازه میزهای جمع و جور کارمندی سفارش داده شوند.

مزایا و معایب میز وکیوم چیست؟

اما آیا میز وکیوم ارزش خرید دارد؟ همه چیز به انتظار شما از میز و نوع استفاده شما بستگی دارد. با اطلاع از مزایا و معایب میز وکیوم، بهتر می توانید در مورد خرید این میزها تصمیم بگیرید.

میز وکیوم چیست؟ + مزایا و معایب

مزایای میز وکیوم

ابتدا به سراغ مزایا می رویم. همانطور که می دانید میزهای وکیوم از جنس MDF هستند. MDF استحکام بیشتری نسبت به نئوپان دارد و می تواند تا مدت ها دوام بیاورد.

یکی دیگر از مزایای میزهای وکیوم، شیک بودن و جذابیتی است که به محل کارتان یا خانه تان هدیه می دهد. این میزها با طرح های جذابشان می توانند توجه افرادی را که برای اولین بار به اتاقتان پا می گذارند، به خود جلب کند.

همچنین در انتخاب رنگ میز وکیوم، دستتان باز است و می توانید مطابق سلیقه تان و با توجه به دکوارسیون اتاقتان، رنگ مورد نظر خود را برگزینید.

معایب میز وکیوم

حالا به نظرتان معایب میز وکیوم چیست؟ یک عیب اصلی را می توان برای این میزها نام برد که آن هم به کیفیت مواد به کاررفته در ساخت میز و کیفیت تولید میز مربوط می شود.

اگر پوشش زواره های میزهای وکیوم که PVC نامیده می شود، کیفیت مطلوب نداشته باشند یا به خوبی به میز چسبانده نشده باشند، در شرایط آب و هوایی گرم و بر اثر حرارت مستقیم، کنده می شوند.

البته این مشکل فقط برای میزهای وکیوم نیست و میزهای ملامینه و نیمه وکیوم هم دچار این مشکل می شوند.

اگر حواستان به شرایط آب و هوایی محل نگهداری میز باشد، نیازی نیست بابت کنده شدن PVC های میز نگران باشید.

یکی دیگر از عیب های میزهای MDF وکیوم که البته برای همه نوع میز به جز چوبی وجود دارد، آسیب پذیری آن ها در برابر آب است. البته مقاومت میزهای وکیوم در برابر آب نسبت به میزهای ملامینه نئوپانی بیشتر است. اگر می خواهید میزتان در برابر آب کاملا مقاوم باشد، فقط باید میز چوبی بخرید که هزینه زیادی روی دستتان می گذارد.

میز با روکش ملامینه بهتر است یا میز دارای روکش وکیوم؟

روکش ملامینه، روکشی است که روی نئوپان کشیده می شود اما روکش وکیوم فقط برای پوشاندنMDF  کاربرد دارد. بنابراین اگر می خواهید میزتان استحکام و دوام بالایی داشته باشد، باید میز وکیوم را انتخاب کنید. میزهای ملامینه از جنس نئوپان هستند که نسبت به MDF استحکام کمتری دارند.

یکی از مدل های میز ملامینه را مشاهده می کنید:

میز وکیوم چیست؟ + مزایا و معایب

با توجه به کیفیت میزهای ملامینه، این میزها نسبت به میزهای وکیوم ارزان تر هستند. البته اگر می خواهید هم هزینه میزهای وکیوم را نپردازید و هم از استحکام MDF بهره ببرید، میزهای نیمه وکیوم به کارتان می آیند.

این میزها ترکیبی از MDF و نئوپان هستند و از هر دوی روکش های وکیوم و ملامینه در ساخت آن ها استفاده شده است.

قیمت انواع میز مدیریت وکیوم، نیمه وکیوم و ملامینه از فروشگاه پدر

تفاوت میز ساده با میز وکیوم چیست؟

بستگی دارد که تعریفتان از میز ساده چه چیزی باشد. اگر میزهایی را که ظاهری ساده و معمولی دارند و طراحی آن ها پیچیدگی خاصی ندارد، به عنوان میزهای ساده در نظر می گیرید، بدانید که ظاهر میزهای وکیوم از معمولی بودن فاصله می گیرد و در دکوراسیون شما تفاوتی مثبت ایجاد می کند.

جذابیت و مجلل بودن میزهای وکیوم می تواند توجه ها را به سمت خود جلب کند و اتاق یا محیط کارتان را از معمولی بودن نجات دهد!

کدام میز گران تر است؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، احتمالا متوجه شدهاید که قیمت میزهای وکیوم از قیمت میزهای نیمه وکیوم بالاتر است و میزهای نیمه وکیوم نسبت به میزهای ملامنیه، قیمت بالاتری دارند. گزینه دیگری نیز پیش رویتان قرار دارد که قیمت آن از هر سه نوع میز بالا بیشتر است: میز چوبی.

استحکام و دوام این میزها با قیمت آن ها رابطه مستقیم دارد. بنابراین ترتیب میزهای اداری از مستحکم به ضعیف عبارت هستند از: میز چوبی، میز وکیوم، میز نیمه وکیوم و میز ملامینه.

سخن آخر

حالا که می دانید «میز وکیوم چیست؟» و چه ویژگی هایی دارد، بهتر می توانید در مورد خرید این صندلی ها تصمیم گیری کنید. فکر نمی کنید که جای یک میز وکیوم در اتاقتان خالی است؟!

برای سفارش انواع میزهای اداری وکیوم، نیمه وکیوم و ملامینه می توانید فروشگاه مبلمان اداری پدر را انتخاب کنید. در فروشگاه پدر، انواع مبلمان اداری شامل میز و صندلی اداری، میز مدیریتی، صندلی کارمندی و مدیریتی، مبل اداری، صندلی انتظار و انواع مبلمان دیگر عرضه می شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha