۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم| از تجربه های گذشته درس بگیریم
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به «بازار»:

قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم| از تجربه های گذشته درس بگیریم

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم گفت: برای ارتقاء کیفیت مسکن ملی می توان از شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک کمک گرفت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذر پاش، وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با فدمتی ۷۰ ساله یکی از فنی ترین مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است و ماموریت های نظارتی و محاسباتی را بر عهده دارد.
وی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جز فنی‌ترین بخش‌های وزارت راه و شهرسازی است و دانشی که در این شرکت در خصوص خاک وجود دارد، می‌تواند کمک حال پروژه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد بنابراین تلاش میکنیم در بخش نهضت ملی ساخت مسکن و شهرداری‌ها از دانش این شرکت به عنوان مشاور اصلی در نظارت بر پروژه‌ها بهره ببریم.
۲۷۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور داریم
بذرپاش با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور داریم تاکید کرد: سازمان راهداری هم می‌تواند در حوزه اسکن جاده‌های کشور از دانش متخصصان این شرکت بهره گیرد چرا که این اسکن‌ها به رفع نقاط حادثه خیز خیلی کمک می‌کند. برخی روکش ها و آسفالت ها به ویژه راه های فرعی می تواند باعث تصادف شود به همین دلیل با این روش های جدید در شبکه معابر در حوزه روسازی راه ها می توان دستاوردهای خوبی داشت.
بذرپاش با اشاره به فعالیت‌های دانش بنیانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یادآور شد: بخش زیادی از فناورانه‌تر شدن وزارت راه و شهرسازی با این شرکت می‌تواند تبلور پیدا کند. بنابراین وزارت نیرو یکی از مجموعه های خوبی است که با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری می کند در پروژه های خود از این شرکت که به معنای واقعی شرکت فنی و مهندسی است بیش از پیش در پروژه های خود درگیر کنند. چرا که این روزها در کم دقتی پروژه ها نارضایتی وجود دارد. حضور این شرکت می تواند در رفع نواقص کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد که سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای این شرکت باشد و پروژه های متفاوت تر داشته باشند. این مجموعه به دلیل ذات فنی مهندسی که دارد می تواند بسیاری از شرکتهای دانش بنیان را با خود همراه کند.
وی ادامه داد: هم اکنون در برخی پروژه‌ها شاهد کم دقتی هستیم که حضور این شرکت می تواند بسیاری از نواقص را رفع کند. امیدوارم سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی برای شرکت باشد. و این فناورانه تر شدن وزارت راه و شهرسازی در این شرکت تجلی پیدا می کند.
گزارش جدیدی مبنی بر کیفیت پایین مسکن ملی نداشتیم. اما وجود شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موجب بالا رفتن کیفیت مسکن ملی می شود
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار که آیا در مسکن ملی گزارشی در خصوص پایین بودن کیفیت این واحدها به دست وزارت راه و شهرسازی رسیده است؟ گفت: موضوع نهضت ملی مسکن یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی است و اینکه ایمنی مسکن مستقیم بر جان مردم اثر دارد پس باید در آن بخش دقت بالایی داشته باشیم. گزارش جدیدی مبنی بر کیفیت پایین مسکن ملی نداشتیم. اما وجود شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موجب بالا رفتن کیفیت مسکن ملی می شود.
قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم باید مسکن با کیفیت احداث کنیم. باید از تجربه های گذشته درس بگیریم. تجربه هایی که بعضا ساخت مسکن را انجام داده ایم اما می توانستیم به کیفیت بیشتر توجه کنیم
وی افزود: قرار نیست به هر قیمتی مسکن احداث کنیم باید مسکن با کیفیت احداث کنیم. باید از تجربه های گذشته درس بگیریم. تجربه هایی که بعضا ساخت مسکن را انجام داده ایم اما می توانستیم به کیفیت بیشتر توجه کنیم. این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. کیفیت در کنار کمیت در اولویت وزارت راه و شهرسازی است. این ارتقاء کیفیت را می توان با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام داد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دلیل ذات فنی و مهندسی که دارد شرکت‌های دانش بنیان بسیاری را در کشور می تواند همکار خود بداند تصریح کرد: بنابراین این شرکت باید فعالیت و ارتباط بیشتری با جامعه دانشگاهی داشته باشد. شرکت با دانش بیش از ۶۰ ساله پژوهشگاه معتبری است و می‌تواند دستاوردهای پژوهشی در حوزه های فنی به ویژه در رشته عمران را به دانشجویان ارایه بدهد. همچنین دانشجویان مهندسی که با فعالیت های این شرکت آشنا شوند می‌توانند کمک‌کننده باشد.
کد خبر: ۲۰۹٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      2 0
      از خبرگزاری بازار خواهشمندم موضوع فساد گسترده در سازمان نظام مهندسی کرمانشاه رو بررسی و رسیدگی کنه اینجا مجریان ذی صلاح که اغلب صوری هستن چهارصد پونصد میلیون فقط برای یک قرارداد مجری صوری از ما میگیرن و اصلا سر ساختمان هم نمیان ما باید تقریبا همین حدود هم برای طراحی و نظارت هم بدیم شهرداری هم همین حدودا از ما پول میگیره از وزیر محترم بخواین هزینه های نظام مهندسی به ویژه هزینه مجریان صوری رو کاهش بده و الا کسی دیگه ساخت و ساز نمیکنه