۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان ایلام اجرایی می شود
استاندار ایلام:

۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان ایلام اجرایی می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان ایلام اجرایی می شود.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در منطقه میمک مهران اظهار داشت: به دنبال تقویت مناطق مرزی چون مناطق آزاد، ویژه، بازارهای مرزی و گذرهای مرزی در استان هستیم.

وی تصریح کرد: در ادامه اقدامات انجام شده در بازارچه چنگوله و چیلات و اخذ مجوزات لازم و ایجاد زیرساخت ها به دنبال ایجا بازارچه هلاله شمالی هستیم و در این رابطه دستور صریحی از معاون اول رئیس جمهور اخذ شده است.

استاندار ایلام گفت: در این چند سال اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان انجام شده است و بایست پرقدرت راه توسعه در استان ادامه یابد.

وی افزود: اگرچه توانسته ایم نرخ رسمی بیکاری در استان را تک رقمی کنیم و به ۸.۱ درصد برسانیم اما بیکاری هنوز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان ایلام اجرایی می شود، گفت: از این میزان، شش پروژه در حوزه زیربنایی، اقتصادی و فرهنگی با اعتباری ۱۶.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در شرف افتتاح است.
 
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: همچنین ۱۸ پروژه با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر بعضا شروع شده اند.

وی افزود: پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز در ایوان، چرداول، آبدانان و دهلران، تقویت چاهای گاز در دهلران، قرارداد با شرکت های خارجی برای توسعه میادین نفتی و ... نیز آماده اجرا و در شرف اجرا هستند.

وی تصریح کرد: پروژه های مهم دیگر با اعتباری بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان از جمله راه آهن ایلام، پروژه ی آزادراه حمل به ایلام کربلا و آزاد راه پل زال به چیلات نجف اشرف، PP، پتروشیمی مهران، هلیلان و ... همه آماده شروع به فعالیت هستند که در ادامه نقش بسیار مهمی در توسعه و اشتغال استان دارد.

کد خبر: ۲٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha