۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
نشست فعالان اقتصادی ایران و سنگال

نشست فعالان اقتصادی ایران و سنگال

فعالان اقتصادی ایران و سنگال در نشستی درباره راه‌ های توسعه تجارت مشترک میان دو کشور، رایزنی کردند.

به گزارش بازار، رئیس هیات تجاری سنگال گفت: در این سفر به صورت فشرده با بسیاری از واحدهای تولیدی برای خرید کالا مذاکراتی برای ورود به بازار سنگال داشتیم.

«شیخ سیسه» مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور سنگال و رئیس اتحادیه تجار این کشور در نشست فعالان اقتصادی ایران در اتاق بازرگانی ایران افزود: مشکلات حمل و نقل و جابجایی مالی مانع بزرگی در توسعه روابط شده است و خوشحالیم که شرکت های ایرانی راههایی برای برون رفت این دو مشکل که ناشی از تحریم ها است برداشته اند. ایران یک مقصد برای کالاها و مواد معدنی سنگال می تواند باشد و کالاهای با کیفیت ایرانی نیز مقصدی برای کشورمان خواهند داشت. در این سفر به بسیاری از اهداف خود برای انعقاد قرارداد با شرکت های ایرانی رسیدیم.

در ادامه این نشست «سید روح اله لطیفی» قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: در مذاکرات چند روز گذشته در صنعت خودر، در صنعت مواد غذایی، مصالح ساختمانی، و صنایع عمومی هوشمند به نتایج خوبی نزدیک شدیم که شرکت های ایرانی در شرف انعقاد قرارداد اجرایی با تجار سنگالی هستند که از ابتدای سال کالاهای مورد نظر به صورت منظم به سنگال صادر شود و اگر مشکلی در این خصوص پیش نیاید و قراردادها اجرایی شود در سال آینده صادرات کشورمان به سنگال رکورد خواهد زد و به بیش از ۴۰ میلیون دلار خواهد رسید.

لطیفی در ادامه در نشست هیئت سنگالی با تجار و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: باشگاه تجار ایران و آفریقا به عنوان هماهنگ کننده تعامل تجاری ایران با ۵۵ کشورآفریقایی و حضور در این کشورها در خصوص سنگال نیز پیشنهادات واحدهای تولیدی و تجاری برای عملیاتی شدن در اختیار اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی سنگال قرار می‌دهد و این اقدام فقط محدود به زمان حضور هیئت سنگالی در تهران نیست.
همچنین در این نشست «مسعود برهمن» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و شرق آفریقا به عنوان تنها اتاق مشترک با کشورهای آفریقایی با اشاره به رویداد مهم هفته آینده در خصوص آفریقا در تهران گفت: اجلاس بین المللی همکاری های اقتصادی ایران و ۱۵ کشور غرب آفریقا از پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه در سطح روسای دولت ها و وزرا در تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به این اجلاس اظهار داشت: در روز دوم این اجلاس، اتاق بازرگانی به همراهی اتاق مشترک ایران و آفریقا (شرق) میزبان ۵۰ تن از تجار و فعالان اقتصادی آفریقایی خواهند بود.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha