۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
راه اندای ۱۴۸ پروژه صنعتی با ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان
رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

راه اندای ۱۴۸ پروژه صنعتی با ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: امسال ۱۴۸ طرح صنعتی کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در استان افتتاح شده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری گفت : از ابتدای دولت سیزدهم بر اساس هدفگذاری و استراتژی های ۵۴ واحد صنعتی راکد در راستای بازفعالسازی واحدهای غیرفعال استان احیاء شد.

پورحیدری اضافه کرد: ۷۱محدوده معدنی نیز در حال احیا و واگذاری از طریق مزایده به سرمایه گذاران دارای اهلیت است. بر اساس نیاز استان جهت تامین مصالح پروژه های راه آهن و آزاد راه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستارا، جاده سنگر-سیاهکل، طرح مسکن ملی اجازه برداشت بالغ بر هست میلیون تن مصالح صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان صنعتی هم گام های موثری برداشته شده و تاکنون ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت مجوز R@D برای ورود به پروسه دانش بنیان شده اند و هماهنگی لازم به منظور صدور پروانه تحقیق و توسعه(D& R) برای حدود ۴۰ واحد صنعتی جدید نیز انجام شده است.

پورحیدری تصریح کرد : در این راستا انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه ای استان با هدف توسعه همکاری نخبگان علمی و دانشگاهی با بدنه صنعت در راستای تسهیل در امور دانش بنیان انجام شده است.

وی اظهار کرد: امسال ۱۴۸ طرح صنعتی کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری۳ هزار میلیاردتومان و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار ۴۳۹ نفر افتتاح شد و با جایگزینی واردات در راستای نهضت ساخت داخل به مبلغ ۵۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت.

به گفته وی، صدور بیش از ۱۷۰ فقره جواز تأسیس صنعتی از ابتدای سال تاکنون با پیش بینی سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و ظرفیت اشتغال آفرینی هفت هزار ۱۹۱ نفر که به تدریج با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال احداث از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در سال جاری است.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha